Kloak spørgsmål?

Nu er det sådan at jeg har et rum, hvori i den ene side er kloakken, og den anden side er vaskemaskine. Dvs. at jeg har en afløbsslange som går tværs over rummet. Temlig træls

Så var det at jeg tænkte på at fræse en rille fra nuværende kloak og over til vaskemaskinen. Sætte nyt afløb i med 110mm ugang, og 32mm i siderne, kører 32mm over til vaskemaskinen og op, så jeg bare kan putte afløbsslangen i.

Så kommer 1000 kroners spørgsmålet. den nuværende kloak er en gammel cementkloak, ca. 110mm, og jeg kan stikke en tommestok ca. 70cm ned. Er det så pisse smart, selv at begynde at hakke ned, og få plads til den nye afløbsskål, ?? Vil det mon blive bemærket på tilstandsrapporten ? Står og skal sælge om ca. 2-4 år, så der skal ikk være alt for mange anmærkninger.. Men dælme træls med sådan en slange som ligger på gulvet..

Alternativet er naturligvis at købe en afløbskværn-pumpe, meeen, de er jo ikk ligefrem billige.

Kom med jeres forslag.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ihvertfald passe gevaldigt på med de der gamle cement rør , noget træls noget at arbejde med , desuden ville jeg køre over i 40 rør da 32 er lige i underkanten til vaskemaskine.
Okay 40mm og passe på når jeg hakker ud omkring eksisterende kloak.

Kan man sådan ude videre sætte et plastic 110mm rør ned i det nuværende ? Hvordan går kloakfolk det?

Citat fra Smeden Nordfyn

Du skal ihvertfald passe gevaldigt på med de der gamle cement rør , noget træls noget at arbejde med , desuden ville jeg køre over i 40 rør da 32 er lige i underkanten til vaskemaskine.
I stedet for at hakke et hul, kunne du vel ofre et hulbor, f.eks. fra HN, selv om nu snesevis af medlemmer nu falder over mig i selvretfærdig harme! :-)

Det burde ikke være uoverkommeligt, men tal ikke om det til den kloge!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu har jeg lige været ude og inspecrer nøjere, det viser sig at det er ligesom der er 3 stk repoer i afløbet på vej ned i dybet.. og hullet er ca. 50-60mm. og større imellem repoerne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis