Inddækning ved rund vindue

Skal lave inddækning ved 2 stk 70cm i diameter vinduer(gipsvæg).

Er det dyre bøjelige mdf den eneste nemme og gode løsning eller kan man bukke masonit eller gips eller ???
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gips kan bukkes, hvis du vælger 6mm plader. Masonit kan som krydsfiner også bukkes, men det er lidt svært at få det til at holde formen efter montering. Jeg har indtil videre selv gjort det at jeg har ramt nogenlunde vinklen med mørtel, og så spartlet med lidt gipsspartel i et lidt tykt lag, og så efterfølgende har jeg slebet det ned til det var en cirkel. Det kan godt være det ikke er 100% en cirkel, men jeg kan ikke selv se at den er skæv. Omvendt, så var det en MEGET langsommelig process, så en bukket gipsplade kan være et godt alternativ, og hvis du har to ens vinduer, så kan du jo genbruge din form.
Du kan godt bukke en masonite plade i den diameter, en gipsplade vil omgående knække.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ok tak for svar
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
En 6mm krydsfiner af de billige kan sagtens bukkes hvis ellers du får den vendt rigtig når du gør det. Men ellers er det bare og spørge på tømmerhandlen hvad de vil anbefale dig og bruge til det. Men det kan sagtens lade sig gøre at bukke en plade så det bliver pænt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

6mm gips kan altså også bukkes til 70cm. Det skal bare ikke gøres i en arbejdsgang. 13mm derimod, det bliver nok for tykt til formålet, det er også svært nok at bukke i forvejen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
man kan bukke gips helt ned i radius 5 cm .... jeg har selv bukket ned i 8 cm radius
Der skal laves en skabelon af træ som er lig dit vindueshul. Dine gipsplader skal sprøjtes fugtige så de stille og roligt kan tage form efter din skabelon, og så snart gipspladerne er tørre, kan de bruges til inddækningen af dit vindue.

http://www.lyrk.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også