Hej !
Jeg har for nyeligt købt en puch maxi k/p, det vil sige stellet er p, men motoren er en k-model
Den havde i følge sælger stået stille i ca 6-7 år. Det første jeg gjorde var at skille motoren ad sætte nye pakninger i, tætne den og samle den igen. Jeg er ikke helt uden erfaring inden for Puch maxi verdenen og har en anden maxi også k-model som jeg har skilt ad op mod 10-15 gange og den køre stadig som en drøm. Problemet er at jeg ikke kan få gang i denne maxi jeg har købt. Det er tydeligt at se at cylinderen er en anden, det sku vidst være en Puch Monza cylinder og stempel men topsykket er std og udstødningen skulle være fra en 4-gear. Jeg har prøvet flere forskellige ting bla. stillet platinnet. Har tjekket at der er gnist på tændrøret og kompressionen er udemærket og der skulle også komme benzin til cylinderen.
Somme tider har jeg været heldig med at få den startet (med boremaskinen) og så tager den vildt mange omdrejninger når jeg bremser den lidt ned går den til sidst ud.
Motoren er tilsluttet en firkantet kaburater er der nogle finæsser ved den, i forhold til en rund som jeg ikke har fået øjnene op for ? Kom endelig med nogle gode råd, jeg er selv løbet lidt tør for idéer.
På forhånd tak