Maxi k vil ikk starte ???

Hej !
Jeg har for nyeligt købt en puch maxi k/p, det vil sige stellet er p, men motoren er en k-modelsmile Den havde i følge sælger stået stille i ca 6-7 år. Det første jeg gjorde var at skille motoren ad sætte nye pakninger i, tætne den og samle den igen. Jeg er ikke helt uden erfaring inden for Puch maxi verdenen og har en anden maxi også k-model som jeg har skilt ad op mod 10-15 gange og den køre stadig som en drøm. Problemet er at jeg ikke kan få gang i denne maxi jeg har købt. Det er tydeligt at se at cylinderen er en anden, det sku vidst være en Puch Monza cylinder og stempel men topsykket er std og udstødningen skulle være fra en 4-gear. Jeg har prøvet flere forskellige ting bla. stillet platinnet. Har tjekket at der er gnist på tændrøret og kompressionen er udemærket og der skulle også komme benzin til cylinderen.
Somme tider har jeg været heldig med at få den startet (med boremaskinen) og så tager den vildt mange omdrejninger når jeg bremser den lidt ned går den til sidst ud.
Motoren er tilsluttet en firkantet kaburater er der nogle finæsser ved den, i forhold til en rund som jeg ikke har fået øjnene op for ? Kom endelig med nogle gode råd, jeg er selv løbet lidt tør for idéer.

På forhånd tak biggrin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor den runde kaburator har en plade der lukker for luften som choker, har den firkantede et startspjæld. Den åbner for et hul så der suges ekstra benzin op, på bunden skal der sidde noget pakning så den lukker tæt under drift.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja det gør den.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Når Maxi ejere skal have hjælp skriver de altid i overskriften:
Maxi problem
Puch maxi - hjælp
knallert problem
Maxi k model

og hvad ved jeg. Sådanne overskrifter er totalt ligegyldige og gør at man næsten ikke gider at kikke i tråden.
Så en bøn fra min side er. Skriv i overskriften hvad det handler om.
f.eks.
Mangler lys på maxi
Maxi får benzin men vil ikke starte
Gearproblemer på Maxi K

så kan man kende de forskellige indlæg og allerede i overskriften se om det er noget man måske har et råd til..

Overskriften er altid det vigteste hvis man vil have hjælp.
Personligt læser jeg kun tråde hvor der står "Maxi hjælp" hvis jeg keder mig rigtigt meget og der ikke sker så meget i båd afdelingen.

Undskyld.. dette indlæg skulle havde været i sin egen tråd.. Håber ikke at det forstyrre denne tråd for meget, men jeg kan ikke flytte det.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grandoldman

det giver jeg ret i

hvist man læser på førte lignje så burde kunne se
hvad der er fejl i dyret.!
eksempel.

tændrøret er våd men tager ikke tænding maxi k.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis