Afblænde toiletafløb?

Hej!

Vil meget gerne afblænde et almindeligt toiletafløb (ikke væghængt) og er i tvivl om, 1) må man selv gøre det? og 2) hvad lukker jeg afløbet med (skal kunne åbnes igen engang, hvis et sådant ønske skulle opstå)?

På forhånd tak for hjælpen! smile
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror desvære ikke du kan bruge en sådan prop , da et toilet som regel ikke er monteret i en muffeende , men direkte i 110 rør uden muffe med en multiquik.
Det du skal bruge skal passe inden i et 110 rør uden muffe altså ca 100 mm i diameter. ved du kan få sådan en prop ve Sanistål , men det er jo desværre ikke til private
hej, jeg er ikke sikker på at det er lovligt at proppe af helt oppe i rummet, røret bliver stilleståene og det er guf for rotter, men ud i jorden op prop den der hvor den går på strengen/hovedledningen, så er der ingen løse ender, mvh. danny
Alle kloak rør er guf for rotter , om de er proppede eller ej , de er ligeglade de tingester , vil ikke forsværge om det er ulovligt , men det mener jeg altså ikke at det er , det er ihverfald set mange steder , man brækker jo ikke op diverse steder for at lukke for et afløb. det har jeg ihverfald aldrig været med til. Og jo , man kan godt få en kobling fra cement rør til pvc , men lige hvilken kobling der skal til i dit tilfælde er jo ikke til at svare på , der ville jeg kontakte min lokale vvsér og sætte ham ind i situationen , det burdte ikke være så dyrt , og slet ikke i forhold til hvis du bare klamper noget sammen , det kan blive temmelig dyrt i sidste ende ;-)
Annonce
Til Smeden Nordfyn
- Tror du trænger til at komme lidt mere ud ;-)
??? - Jeg er bestemt ikke prof. håndværker men har ad flere omgange over flere år handlet som privatperson både ved Sanistål og Brd. Dahl, ved Sanistål har jeg endda konto, og kender adskillige der gør det samme.

mvh
Morten

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej, jeg er ked af at meddele at du på ingen måde selv kan proppe dit WC-afløb af på lovlig vis.
1. kloakrøret skal afproppes ved forgreningen i jorden, for et rør som ikke er i brug ER en rotterede!
2. Når det så er sagt, så er det kun en autoriseret kloakmester som må afproppe ved denne forgrening.

Men nu hvor alle love og regler er på plads... så havde jeg sku nok også selv proppet skidtet af havde det været hos mig wink
Citat fra BOFH

Til Smeden Nordfyn
- Tror du trænger til at komme lidt mere ud ;-)
??? - Jeg er bestemt ikke prof. håndværker men har ad flere omgange over flere år handlet som privatperson både ved Sanistål og Brd. Dahl, ved Sanistål har jeg endda konto, og kender adskillige der gør det samme.

mvh
Morten


Super for det , var ikke klar over private kunne købe der, kan da godt være jeg skal mere ud cool
Som gammel fagmand inden for vvs faget vil jeg stikke en avis ca 10 centimer ned i røret. Derefter hælde lynbeton derned, rotter kommer aldrig igennem det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis