Valg af hækkeklipper

Som førstegangsejer af en hæk skal jeg ud at investere i en hækkeklipper og vil i den forbindelse meget gerne have et par gode råd med på vejen.

Jeg tænker at en akku en af slagsen vil være perfekt, da jeg hader ledninger og da hækken kun er omkring 50 meter lang i 1,5 meters højde. Samtidig vil det være godt med et håndtag der kan vinkles så man ikke skal bruge kræfter på at holde klipperen i lodret position (jeg har prøvet en fra Bosch (AHS 41) i byggemarkedet, og den virker fint når man skal klippe vandret...men lodret er den mildest talt forfærdelig at holde.

Nogle forslag?

Mvh
Ole

Ole
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra orc

Som førstegangsejer af en hæk skal jeg ud at investere i en hækkeklipper og vil i den forbindelse meget gerne have et par gode råd med på vejen.

Jeg tænker at en akku en af slagsen vil være perfekt, da jeg hader ledninger og da hækken kun er omkring 50 meter lang i 1,5 meters højde. Samtidig vil det være godt med et håndtag der kan vinkles så man ikke skal bruge kræfter på at holde klipperen i lodret position (jeg har prøvet en fra Bosch (AHS 41) i byggemarkedet, og den virker fint når man skal klippe vandret...men lodret er den mildest talt forfærdelig at holde.

Nogle forslag?

Mvh
Ole


Hej Ole,

Hvad med at klippe hækken ned i passende højde, så du også kan kigge hen over den, selvom du sidder ned smile

Ellers ville jeg nok købe en rimelig kraftig, som også kan klippe tykkere grene og en gul forlængerledning - evt. suppleret med en håndklipper til de sidste hyggelige afretninger- de små akkuer er sikkert udmærkede til mindre hække og hvor man har mange små krummelurer og ellers kan lide at gå og klippe lidt i nogle buske over nogle dages tid.

Mvh Ole Ben
Tjah så må jeg også bidrage lidt, køb dig en benzindrevet hæk klipper. De kan godt fås for en tusse.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis