windows lukker ned med fejl!!!

Windows lukker ned, med en meddellelse om at der er sket en slags fejl, og genstarter computeren. Der kommer et skærmbillede, med en masse tekst på, og den tæller ned, og genstarter. Dette sker både i spil og alm. brug.
Det er svært at læse hvad der står i meddellelsen, da computeren genstarter hurtigt, før det er muligt at læse hvad der står.
Computeren har ikke før gjort det, men begyndte pludseligt på det efter en lille måneds brug.
Har kørt antivirus siden jeg fik den, og har tjekket computeren for virus, men kan ikke finde nogle. Der er heller ingen spyware at finde.
Alle de nyeste opdaeringer til windows er installeret.
Håber der er nogen der har et svar på hvad der er galt.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en stationær eller bærbar?

Det kunne være varmeudvikling, strømforsyning eller RAM, hvis det er en stationær.

Med den bærbare tænker jeg, det kunne være RAM.
Nu har comuterenlige lukket ned igen.
Den gik i blå skærm som den "plejer", og skrev fejlen igen, denne gang fik jeg fat i lidt af hvad der stod.
Det er noget med at windows blev stoppet, og at computeren lukker ned for ikke at blive beskadiget.
Det er "Blue Screen Of Death", som man kalder den.

Den er vred over et eller andet hardware i den. Mit umiddelbare bud er RAM, men det kan i og for sig være flere forskellige ting.

Hvad får dig til at tænke, at det kunne være modemet, der er problemet?

Du kan jo starte med at teste RAM for fejl. Her er programmet Memtest udemærket. Gå ind her og hent udgaven til USB nøgle: http://www.memtest.org/#downiso

Direkte link: http://www.memtest.org/download/2.01/memtest86+-2.01.exe.zip

Jeg kan forestille mig, du tager en tom USB nøgle, sætter den i og så kører memtest filen, som så installerer memtest på USB nøglen. Derefter genstarter du din bærbare med USB nøglen siddende i. Og så burde den starte memtest programmet op, og det lader du bare køre i loop i nogle timer.
Booter den ikke op på USB nøglen, skal du sikkert ind i BIOS (også kalder Setup) og sætte den til at kunne boote fra USB devices som noget af det første. Sig til hvis det driller eller du har spørgsmål.
Citat fra grandoldman

Kan det ikke være en ond virus? følg anvisningen på www.spywarefri.dk og scan mod vira.


Fint forslag. Prøv det først smile
Har scannet for virus og spyware, både med installeret program, og med online scanner. Der er intet snavs på computeren...
Det der undre mig er at det er på 2 forskellige maskiner, som begge gør det samme??
Har du for ca. en måned siden smidt det samme program eller spil ind på begge maskiner. evt. noget som er downloadet fra nettet med et crack?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tror jeg har fundet fejlen.... biggrin

Windows lukkede ned med fejl igen, som den har gjort så tit, men da den stsrtede op igen, kom den pludselig med en popup, der fortalte at det var min mus der havde en fejl.
Jeg fulgte et link til nettet, hvor der rigtigt nok stod, at musen havde haft problemer med reload og bluescreen på nyere systemer, så jeg hentede en opdatering, og siden har computeren ikke lukket ned. biggrin

Hvad der så lige er sket for min stationære ved jeg ikke, men den er så gammel nu at jeg allerede har bestilt en ny, så den er så godt som skrottet.

Jeg takker mange gange for de fine indlæg på mit problem.

Jeg lukker selv tråden om et par dage, hvis computeren holder formen, og jeg undgår nedbrud fra nu af.
Håber da at det så løser problemet smile

Du kan jo altid smække lidt Ubuntu på den gamle spand: http://www.ubuntu.com/
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis