Benzin i i olie på en briggs og stratton motor

Hejsa

Jeg har en 12.5 hk motor på min plænetraktor. Den har her efter sidste gang den blev brugt fundet på den kedelige ide at den vil lege totakt motor og blande olie og benzin sammen. Ulempen er bare at det forgår inde i selve motoren dvs. det havner i bundkaret.
Hvilket så også betyder at efter en dag eller 2 så begyndte den at hælde blandingen ud af motoren, da den tilsyneladenden havde fået fyldt det hele op. (Den havde næsten fuld benzin tank) Og i længden er det jo ikke nogen speciel sund coctail for motoren.
Nogen der kunne have en idé om hvordan benzinen kunne finde vej fra kaburatoren og ind i selve motoren. Sidder der en pakning et eller andet sted som kan foresage det, eller kan det kun skyldes en revne i motorblokken hvilket jo så også betyder den er færdig. :-(

Mvh René
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Står den så benzinen kan løbe ind i motoren, hvis din svømmer hænger?
Hvis det er det, skal der være benzin i cylinderen. Du kan undersøge det ved at tage tændrøret af og så tørne motoren, så burde der komme benzin ud af hullet til tændrøret.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det har jeg også været ude for.Det er din svømmerventili karburatoren, der ikke lukker ordentligt, enten pga lidt skidt eller også en fedtet substans, som benzin over en vinter kan udfælde i og omkring svømmerventilen.
Pil låget af karburiden og rens meget svømmerventilen grundigt og kontroller om svømmeren er helt tom. Den kan blive utæt og flyder derfor ikke som tilsigtet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra FWM

Står den så benzinen kan løbe ind i motoren, hvis din svømmer hænger?
Hvis det er det, skal der være benzin i cylinderen. Du kan undersøge det ved at tage tændrøret af og så tørne motoren, så burde der komme benzin ud af hullet til tændrøret.


Den holder parkeret lidt skråt og efter dit svar har jeg lige prøvet at skille "dyret" af, der var en ganske masse møj i bunden af svømmer huset, så det kan sagtens tænke at være årsagen. Jeg har desværre ikke kunne afprøve det, da jeg lige skal have fat i en ny pakning til svømmer huset, den gamle kunne ikke genbruges. Har dog overvejet flydende pakning til en start :-) Der er jo "lang" tid til mandag. :-)
Citat fra ktm

Det har jeg også været ude for.Det er din svømmerventili karburatoren, der ikke lukker ordentligt, enten pga lidt skidt eller også en fedtet substans, som benzin over en vinter kan udfælde i og omkring svømmerventilen.
Pil låget af karburiden og rens meget svømmerventilen grundigt og kontroller om svømmeren er helt tom. Den kan blive utæt og flyder derfor ikke som tilsigtet.


Se venligst andet svar.
Den skal bare have noget flydende pakning der er ingen grund til og vente til på mandag med det. Du skal først have det skilt ad igen om et par år jo.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Selvom svømmerventilen hænger skal benzinen IKKE løbe ned i motorolien. Jeg kunne forestille mig at det er et ventilstyr der er ødelagt - hvis det er en sideventilet motor vi taler om!
Skrevet af briggs den 20-07-2008 19:26
Selvom svømmerventilen hænger skal benzinen IKKE løbe ned i motorolien. Jeg kunne forestille mig at det er et ventilstyr der er ødelagt - hvis det er en sideventilet motor vi taler om!


men det gør den altså  samme syndrom kostede mig en B&S 12,5hk motor  på min murray sidste sommer.
(for meget benzin i olien var skyld i at stemplet satte sig og senere smadrede den plejlstangen ud i krumtaphuset)

jeg fik efterfølgende at vide af min reperatør at det var et ganske almindeligt problem for B&S motore, svømmerventil hænger sig og der løber benz ud og forbi stemplet osv.

så jeg har nu for vane at tjekke olien på motoren iden jeg starter bare for at sikre mig at det ikke sker igen, måtte bløde 5500,- for en anden havetraktor da det var billigere end at få et nyt motorhus (jeg fortryder så i dag at jeg ikke købte et nyt motorhus da den "nye" murray 13 hk er mere slidt end den "gamle" var *suk*

som en lille side bemærkning får jeg lyst til at spørge, hvor mange her ved om deres forsikring dækker deres havetraktor ved tyveri?
mange forsikringsselskaber dækker ikke havetraktore over 10 hk.

jeg er så heldig at have fritidslandbrugs forsikring og den dækker alt med motor
som anvendes på ejendommen

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg har nu haft nået at få set om min første rensning har hjulpet. Desværre har det vist sig ikke at være nok, men jeg har takke været jeres hjælp nu fundet årsagen til ulykkerne. Så jeg kæmper lidt videre med det.

Mange tak for hjælpen.
Jeg har netop haft samme oplevelse med en 12,5 hk B&S-motor men er i tvivl om årsag - virkning-sammenhængen. Motoren manglede olie () og begyndte at sætte ud som om den var ved at løbe tør. Da den skulle startes igen sprøftede der benzin ud af karburator/luftfilter. Svømmerhus og -ventil blev renset for rust og andet skidt og maskinen samlet igen. Nu ryger den kraftigt når den kører, så jeg vil gerne skifte stempelringe og stempel. Men hvordan gør man det? Det ser ud som om cylinder og krumtaphus er integreret, så hvor meget skal man have af for at komme frem til stemplet? MVH Søren Jangaard

<p>Søren J.</p>
der vil jeg anbefale dig at lade din plæneklipper rep mand om opgaven, der er mange tandhjul osv. der skal passe præcist sammen igen og ja du skal splitte hele motoren ad for at få stempel ud

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis