pc genstarter

Ja, ved godt at emnet har været oppe at vende indtil flere gange og har søgt i de gamle tråde, men fandt ikke noget brugbart i forhold til det problem jeg har.

Min drengs pc er begyndt at genstarte.. Lukker ned og starter fint op igen.

Der er intet mønster.. Det er lige pludselig, så synes maskinen at det er tid til at genstarte.. Har forsøgt at formatere/ny installere Win, med alle de nyeste drivere. (Kan dog ikke finde drivere til onboard lyd.. Bruger pci-kort i stedet..)

Har renset cpu blæser.. PSU´en er temmelig støvet og kan ikke få det hele ud.. Kan det evt have betydning.. Onboard lydkort, er slået fra i enhedshåndteringen

Kan de manglende drivere til onboard lyd, være en mulig årsag til genstart..?

Har forsøgt at reset bios.. Men det hjælper ikke..

Ram/gfx/hd/dvd virker fint..

Er der nogen forslag..
Ja, ved godt at emnet har været oppe at vende... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Min knægt har ikke for 2 øre forstand på pc´ere.. Volten ligger omkring de 3..

Har anskaffet en anden køler, så nu skal jeg have tid, lyst og hus til at rode med pc´en..

Men vender tilbage når jeg har skiftet køler... Altså på puteren, ikke bilen.. ;-)
Det er der måske en kammerat der har.. Faktisk er det ofte en "dygtig" kammerat der laver rav i sådan noget. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så er kølerippen skiftet til en tyndere model.. Og nu er der ingen problemer, så det må have været varme..??

Har nu kørt i 3,5 time og ingen ballade.. Alt i bios står som standart, så der var/er ikke stillet på noget der.

Cpu temp er nu på omkring 69-71 gr. Så krydser fingre og håber på at problemet er løst..

Mange tak jer alle for jeres forslag.. :-)
ca. 70 grader er det i tomgang eller under arbejde?? Hvis det er i tomgang så skal gennemstrømning af luft i kabinettet måske være lidt højre/bedre.
Jeg sætter altid en ekstra blæser i enten en port eller i toppen, men det kommer jo an på om der er huller til det.

Svendborg

70 grader er alt for varmt.

Hvad er det for en køler, du har skiftet til?

Jeg kan altså kun på det kraftigeste anbefale, at du køber en ordentlig køler, for den type CPU, du har, bliver meget meget varm. Og du risikerer tab af data og at CPU'en futter af, hvis du fortsætter med at køre den med en svag køler.

Gør dig selv en stor tjeneste og køb den køler, jeg har anbefalet.

Du kan sagtens finde andre lidt billigere kølere (nu er 222kr inkl forsendelse dog forhåbentlig ikke en herregård for dig), som lover, at de kan klare "op til 3,6ghz", men det vil være med meget høje temperaturer til følge.

Ved godt, der går lidt ekko-dal i den, men køb den køler, jeg linkede til, for selvom computeren kører nu, så er det kun med nød og næppe. Det, du gør lige nu, svarer til at køre rundt på et af de der reservehjul, der kun er godkendt til 80 km/t.
Annonce
Enig! den ligger lige i overkanten.. Det slider unødigt på din cpu

Svendborg

De 70 er ved arbejde.. Der sidder nu en kølerippe med en ca ½ cm bund og 5 cm høje ripper og blæseren er den fulgte med bundkortet.

Man skulle da vel mene at producenten (asus) har styr på hvad der skal sættes på cpu´en af køleudstyr.. Der sad en rippe med 3,5 cm massiv kobberkerne..

Vil forsøge at sætte en kraftigere blæser på cpu´en indtil jeg får fat i en ordentlig køler..
Det er nok lidt flueknepperi, ved arbejde er 70 grader faktisk okay... Jeg kan bare bedst lide den er under ..

Svendborg

Jeg har sagt, hvad jeg synes, der skal ske.

Ingen grund til at gentage mig selv :]
Citat fra kro

Jeg har sagt, hvad jeg synes, der skal ske.

Ingen grund til at gentage mig selv :]

Og dit råd er taget til efterretning..... smile

Køleren vil blive skiftet, når knægten får løn næste gang..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis