Stål- eller trælægter til efterisolering?

Vi skal i gang med at efterisolere vores nyindkøbte hus, og i det tilbud vi har fået på materialer, er der medtaget stållægter. Hvordan er disse at arbejde med? Er de lettere at arbejde med i forhold til trælægter? Men det er jo også lige det, at trælægter jo er noget billigere... rolleyes

Hilsen Henriette

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er utrolig lette at arbejde med, jeg bruger altid stållægter, hvis det er til skillerums vægge og i jeres tilfælde forsatsvægge

Du sætter bund og topskinnen fast og så "klikkes" de andre ind imellem. og så det klar. man skal så lige lære hvordan man gør rundt om vinduerne, men det er også meget simpelt.

Men om pris forskellen er det værd, er jo ikke til at svare på, skal man lave det selv er tid jo ikke det vigtige.

- Husk hvis du ændre dit tilbud til trælægter, så er det en anden skrue til træ, du skal have med til.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg vil helt klart foretrække at lave det i stålskinner. Så er det bare en fixtang til 500 og så er du færdig med at sætte skinner op næsten inden du kom igang. Det der er så belastende ved at bruge lægter er at de skal altså passe på mål når men korter dem af.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der vil jeg lige tilføje at, man ikke behøver en fiksertang til 500 kr, du kan skrue dem med profilsamleskruer, det et lidt billigere løsning ! :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Det må da være meget hurtigere og lettere med fiksertang, specielt når man står og bøvler alene med det?
Jeg synes godt det kan drille svært meget når man skal have de selvanborende skruer til at fange, første lag går nogenlunde, men så andet lag, som bukker ind!
Jeg har altid fået at vide at denne tang kostede flere tusinde kr.!!!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

fikserskruer er ikke svære at bruge - man skal bare huske at bruge den rigtige bit. Og hvis det kniber køber man skruerne med borespids - så bliver det endnu lettere. :p

P.s. en fiksertang koster omkring 500 kr - og er egentlig ikke særlig god at bruge. Skruerne er langt den mest holdbare løsning.
Tak for jeres svar. Det lyder som om vi skal bruge stållægter smile Vi er lige blevet færdige med et rum i laden, som vi skal bo midlertidigt i. Der har vi brugt trælægter. Dette var egentligt nem at sætte op, men ja man bruger måske mere tid på at måle og korte dem op. Vi skal lave stort set alting selv, men tiden er vigtig alligevel et eller andet sted. Jo før vi bliver færdig, desto kortere tid skal vi bo i laden wink

Hilsen Henriette

 

HVis man mener skruer er nummer et kan man bare skrue det hele bagefter. Det er bare meget nemmere at sætte skinner op med en tang end med skruer.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

pjat med dig Fiahgt! Vil vove at påstå at den kan gøres hurtigere med skruer end med en fixertang - man skal bare være vant til at gøre det

og så har det jo det plus at du ikke får ondt i hænderne af at trykke fixertangen sammen - med mindre man har været så letsindig og investere i den med udveksling cool cool
Ved ikke om det er old-news, men en hurtig-skruetvinge ala Quickgrip er din ven når du skal samle profiler med skruer. Det er lige at klemme de to profiler sammen der skal skrues i, og så slipper du for at andet lag "bukker om". Alternativt kan man bruge en klods der lige passer i det indvendige mål på skinnen, det forhindrer den i at "klappe sammen" og giver tilpas modstand til at skruen fænger let i første lag.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis