Opel Astra Kobling

Jeg skal have skiftet kobling på Open Astra 1,6 16V.
Det ser ud til at det er den helt store opgave med afmontering af forbro og meget andet.
Haynes bog er efter min mening meget mangelfuld på området og jeg håber derfor at nogen her har erfaring med opgaven.
Jeg har foreløbigt fjernet køler samt venstre spindel/støddæmper og er begyndt at løsne motorophæng.
Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg får drivakslerne af... de ser ikke ud til at kunne trækkes ud som jeg ellers har oplevet på andre biler jeg har haft.
Er der nogen her der har gode råd til hvordan jeg løser opgaven bedst muligt....altså ud over at sende den på værksted....ha ha.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er opgaven ved at være løst....Koblingen er skiftet...!!! Drivakslerne skal afmonteres med et brækjern eller lign, da de er "klikket" ind i differentialet. Jeg måtte bruge flere forskellige og pladsen er meget trang... At skifte kobling på denne model Astra er ikke noget jeg ønsker nogensinde at skulle igen.... Sikke et møjarbejde, men det er jo nok derfor det koster omkring 10.000 kr. på et værksted.
Hvis nogen skulle komme i samme situation vil jeg anbefale - masser af tid samt en god garage (det kunne jo blive regnvejr) samt to gode bukke og gerne 2-3 dunkrafte samt masser af gåpåmod..... så kan det lade sig gøre, men det er hårt arbejde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis