Ekstra lydisolering

Hej

Jeg har opsat en rumdelings-skillevæg af trælægter, glasuld og gipsplader i mit hus, men problemet er at den ikke er særlig lydisolerenede. For at undgå at være nødt til at rive det hele ned igen, har jeg tænkt på om man ikke kan få nogle lyd-isolerings plader som man kan lægge udenpå væggen, så vi kan få bragt lydniveaet lidt ned?

I fald af sådanne findes, hvor fås de osv.?

mvh, Jari
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg har forstået og selv oplevet det, er det primært igennem gennemgående gulv at den værste støj transmitteres.

På min 1.sal er der 2 værelser, der ligger på samme gulv og med den type skillevæg du også beskriver. Der er der tydelig lyd igennem.

I stueplan er der murede vægge, der står på egne fundamenter, men dog støbt klaplag imellem. Her er der slet ikke den samme lydtransmisson.

Men om det så skyldes at, i dette tilfælde, Lecablokke er mere lydhæmmende end gipsvæggen med isolering i, skal jeg ikke klåge i.

Min konklusion er, at det vist ikke kan betale sig at rive væggen ned igen, men i stedet for gøre et eller andet ved gulvet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Et ekstra lag gips kan altid afhjælpe lidt. Hvis det er korrekt at det går igennem gulvet kunne man pille fodpanelerne af og lave en dilationsfuge rundt langs væggene (vel og mærke hvis det er et trævgulv). Det kræver dog at der er nogenlunde bæring under gulvbrædderne.
Hej og tak for jeres svar.

Gulvet er flisegulv, hvilket nok er mere lyd-ledende end trægulv. Har I forslag til hvad man evt. gør ved det?

mvh, Jari
Ok, det lyder dumt, men det virker altså....

TÆPPER. Hvis du har gennemgående gulv, så kan du med fordel lægge tæpper på gulvene, det vil mindske muligheden for at lyden kan optages/spredes via gulvet.

Dekoration på væggene kan mindske ekko støj i rummet, og dermed og "lydhørheden" i tilstødende rum. En gobelin eller et tykt stoftapet er HELT perfekt, men passer jo ikke ind i ALLE rum i et normalt hus.
Citat fra Twist

En gobelin eller et tykt stoftapet er HELT perfekt, men passer jo ikke ind i ALLE rum i et normalt hus.


De har nogen inde på Christiansborg, som har hængt der ret længe! Måske de snart skal smides ud?:p

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis