Ujævn motorgang?

Endelig har jeg fået gang i motoren igen. Men det er som om den ikke går ret godt, når den står i frigear (tomgang). Den går hurtigt ud når den går i tomgang, det virker til at den går i for lave omdrejninger. Samme problem opstår når man gasser et godt stykke op, så tager den selv gassen af og går derefter ud. Jeg har lagt mærke til, at den faktisk går bedst, når jeg kun giver den ganske lidt gas.(gashåndtaget kun lige skubbet ud af frigear). Hvad kan dette skyldes? Er det evt. karburatoren der skal justeres?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes det lyder som en forstoppelse et sted i benzintilførslen eller af luften til benzintanken.

WS
Citat fra kawer

Okay. Skal der være luft i tanken? Skal jeg så prøve at skrue låget af tanken og så starte den?


Ja - når benzinen løber ud af tanken og ind i mototren skal der jo noget andet ind i tanken - frisk luft for eksempel. Ellers bliver der undertryk i tanken :-)

WS
Hvad er det for en motor og tank?? tankene skal have et lille hul/ventil de kan få luft ind af.. Men som regel går der jo lidt inden man får lavet undertryk.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

tankene skal have et lille hul/ventil de kan få luft ind af.. Men som regel går der jo lidt inden man får lavet undertryk.


Ja ja - det var bare en ide til et forslag til en løsning. Det er jo ikke sikkert det er den rigtige ide :-)

WS
Annonce
Motoren er en 55 hk Johson. Ikke helt ny, sådan en man selv skal blande 2 takts olie i benzinen. Og så er det sådan en transportabel benzintank.
Så skulle den have en lille ventil i dækslet på tanken.. det skal altid være åbent når du har motoren kørende. Er tanken helt fuld (evt. over max mærke) kan du lave undertryk bare ved at pumpe med bolden på slangen.

Ja ja - det var bare en ide til et forslag til en løsning. Det er jo ikke sikkert det er den rigtige ide :smile:

Det kan sagtens være problemet.

Tjek evt. om benzinfilteret er gammelt og trænger til at blive skiftet?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

smile jeg prøver lige igen, er der ingen der har et bud på om man skal, rent lovgivnings mæsig, have suge studs på en holding tank som eftermonteres i en båd ?
eller er det nok bare at kunne tømme den når man når langt nok ud .... biggrin
LejfM

LejfM
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis