gulvarme udlufting??

Hejsa derude

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål til jer derude. Jeg har ca 70m2 gulvarme jeg skal have lagt fordelt på 4 kredse. Jeg monterer en shunt og fordeler højere end gulvet så udluftningsmæssigt burde det kunne virke.

Nu kommer gulvmedalje spørgsmålet:! rolleyes rolleyes

Jeg vil gerne føre frem/retur under gulvene (trægulve)indtil jeg når de ønskede områder og så føre dem op og fordele dem i de fræste riller, men laver jeg så en luftlomme når både frem&retur faktisk ligger lavere end selve gulvfladen?

Jeg har spekuleret en del på det, men jeg kan ikke finde ud af om mit problem kun er teoretisk eller om det virker i praksis.

Med fuld knald på pumpen burde man vel kunne trække luften rundt, og med en højdeforskel på max 20cm er det så et reelt problem når shunten alligevel kommer til at sidde højere, men auto udlufter på??
Gulvslanger skal føres i DHM thermogulv

Min stue er ca 45 kvm. Det er desværre over grænsen for hvad der er tilrådeligt for en streng, men hvor meget betyder det? Det ville være det nememste at få lov til at lave det i en streng, men hvis det bliver noget skidt må jeg jo dele den. Huset er topisoleret så virkningsgraden er nok knap så vigtig på de sidste 10 kvm

Mvh
Kasper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

luft behøver du ikke at værre nervøs for, jeg har 7 kredse hvor jeg har placeret shunten i en kælder, alle kredse er placeret over shunten og dette giver ikke luft i systemet som jeg ikke kan lufte ud. Huske at skrue enten retur eller fremløb af og sætte vandværkstryk på kredsen, så kommer hovedparten af luften ud.

Problemet med en for lang streng ligge i at det vand der er længst væk i strengen ikke har den fornødne teperatur.. om du kan leve med det er op til dig.

Mvh

Peter

<p>Peter Madsen</p>
Citat fra PeMa

Hej

luft behøver du ikke at værre nervøs for, jeg har 7 kredse hvor jeg har placeret shunten i en kælder, alle kredse er placeret over shunten og dette giver ikke luft i systemet som jeg ikke kan lufte ud. Huske at skrue enten retur eller fremløb af og sætte vandværkstryk på kredsen, så kommer hovedparten af luften ud.

Peter


Så det er faktisk næsten underordnet hvordan man trækker frem/retur man vil altid kunne lufte dem ud. Er det virkelig nødvendigt med vandværksvand,,, en pumpe på max på en lille kreds må vel næsten kunne gøre det samme?

Altså skubbe eller trække luften med ud?

Mvh
Kasper
Næsten uanset hvor stor pumpe du har, i et normalt anlæg, vil du ikke kunne presse en luftlomme med ud, da luft ikke kan pumpes, men kun trykkes. Derimod kan du fylde slangen med vandværksvand og så tilslutte varmekredsen uden problemer. for når først slangen er fyldt kører det uden problemer.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis