Automat Choker Ford Transit

Hej er der nogen som kan fortælle mig om man kan rep. en automatchoker på en Ford Transit, og hvordan kan man checke om den virker, det er en ældre model 1991 og så det skulle være en med en fjeder som bliver påvirket at kølervædsken. Mvh.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have luftfilterkassen af og mærke hvor stramt chokerspjældet står og derefter skal du starte bilen og se om det åbner gradvist op kølervæskens temp stiger.
Hvis ikke spældet åbner mere og mere for til sidst at stå helt åben(lidt før driftvarm) duer automatchokeren ikke.

Ang rep: Fjeder inde huset kan være faldet af.
det kan også være andre ting, men det er svært at svare på uden at have set det.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
hej igen
choker systemet på din kaburator som er en variabel venturi kaburator er ikke en med spjæld men med en kanal som åbnes af bimetal fjederen i varmehuset
men prøv atage fat i huset for at mærke om det evt skulle være gået løs det skete tit på dem
endelig der er et vakkum stempel det sider lige mellem varmehuset og kaburator der sskal der side en lille plade i bunden af et rundt hus der vender nedad diameteren er ca 20m/m
der er også 2 lidt 3kantede membramer på huset der kunne revne den ene var til fuldlast kompensering den anden er til aktselerations kompensering om der kan købes reservedele er nok ved at værre tvivlsomt
du kunne måske også finde en brugt kaburator fra en serra de kørte også med de kaburatore op i firserne for med det benzin forbrug som du skrev i det siste indlæg er det jo en dyr sag at køre i
eksmek
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis