Mobil bredbånd

Så fik jeg installeret mobil bredbånd fra firmaet 3G. Det virker sgu!!!smile
Det var godt nok ikke bare lige, men de har en meget tålmodig hotline.
Jeg bor ude på Lars Tyndskids Mark, men alligevel fungerer det. Det bliver så spændende at erfare, hvor mange steder jeg på min vej rundt i landet, kan bruge det.

Mere vil som bekendt have mere!rolleyes

Er der nogen, der ved hvordan man så kan koble begge husstandens computere på den samme forbindelse, helst trådløst?
Hvad skal man bruge?confused

Med venlig hilsen
ktm

 

Så fik jeg installeret mobil bredbånd fra firmaet... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne jeg evt. bruge min eksisterende Netgear Router, med et eller andet foran?

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Og den sender gennem huset som andre routere, ikke alt for overbevisende, men så det skræller af? eller kan den sende f. eks. 50 m over til en anden bygning?

Gert
om dit indbyggede netkort i den bærbare kan fungere som accespoint

Der satte du mig af!sad Aner ikke engang , hvordan jeg skal undersøge det. Det er en ACER 3500 2-3 år gammel?


Jeg tror ikke jeg forstår det med at den skræller af? Men den fungerer som en almindelig trådløs router. Om den kan sende over 50 m. uden repeter ved jeg ikke. Men jeg ved dog at du ikke kan bruge en almindelig router, heller ikke med noget foran. Jeg har selv brugt rigtig meget tid på at finde en løsning, og der er ikke så forfærdeligt mange alternativer.
Citat fra Byggemandbob

Jeg tror ikke jeg forstår det med at den skræller af? Men den fungerer som en almindelig trådløs router. Om den kan sende over 50 m. uden repeter ved jeg ikke. Men jeg ved dog at du ikke kan bruge en almindelig router, heller ikke med noget foran. Jeg har selv brugt rigtig meget tid på at finde en løsning, og der er ikke så forfærdeligt mange alternativer.


Det jeg mener, er at den router som TDC leverede mig, på ingen måde kan sende så langt som de påstod. Jeg må lave lidt heks og biks for at få det til at fungere.
Så hedder det ny router!!
Jeg tror gerne på, at det ikke vrimler med løsningsmodeller, men når dette her så virker, kan man jo få problemet løst, og slippe af med TDC, som ikke står øverst på min hitliste over leverandører!

Jeg er meget glad for dine uddybende svar. Det sparer mig for mange eksperimenter og ærgrelser!!smile

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Gert
om dit indbyggede netkort i den bærbare kan fungere som accespoint



havde lige fat i den bærbare hvor jeg har set software til accespoint
kortet er et realtek RTL8187 og softwaren der laver accespoint funktionen hedder ASUS WIFI-AP Solo

jeg har dog ikke prøvet om det fungere

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra ktm

Det jeg mener, er at den router som TDC leverede mig, på ingen måde kan sende så langt som de påstod. Jeg må lave lidt heks og biks for at få det til at fungere.
Så hedder det ny router!!
Jeg tror gerne på, at det ikke vrimler med løsningsmodeller, men når dette her så virker, kan man jo få problemet løst, og slippe af med TDC, som ikke står øverst på min hitliste over leverandører!

Jeg er meget glad for dine uddybende svar. Det sparer mig for mange eksperimenter og ærgrelser!!smile


Jeg valgte sjovt nok også den løsning af ren og skær iritation over TDC biggrin

Men held og lykke med det. Du kan jo evt. prøve at google HSDPA router hvis du vil se om der findes andre fabrikater der er bedre. Jeg ved at man kan få en fra Vodafon, men den virkede ikke med 3´s høje hastighed da jeg kiggede på den.
Annonce
Nu har jeg så haft min D-link  router i 14 dage, uden det er lykkedes at skabe forbindelse mellem PC og router.

Det er en Mobile Router DIR-451 og min 3G router er en lille USB fætter til lige at stikke ind i PCen uden den sædvanlige stump ledning jeg har set på andre dongler. Det er vist det, der er problemet for mig.

Denne antenne eller modem har vist en betegnelse E169G, hvilket routeren ikke er forberedt til, idet den kun åbner mulighed for et modem med betegnelsen 220.

Er det noget, der forekommer bekendt?

Jeg må sige, at jeg har mødt en usædvanlig stor imødekommenhed hos D-link, hvor jeg har tilbragt nok 2-3 timer med en svensk Linda, der har forsøgt alle mulige tricks, for at få det til at lykkes. (Inden nogen ubegavede kommentarer, skal jeg lige oplyse om at denne flinke Linda, sidder oppe i Lapland, eller der omkring!)

Ligeledes har 3G været meget hjælpsomme og til sidst var der en flink mand, der gik nærmere ind i sagen og fandt ud af den manglende kompatibilitet. Jeg er så blevet tilbudt, at jeg kan ombytte min nye version modem, til det gamle, den større, med afrundede hjørner i begge ender og med en stump fast ledning på.

Jeg ville dog hellere bevare den lille fikse USB-fætter og forsøge at få min router opdateret til en ny softwareudgave.

Selv har jeg ikke den fjerneste forstand på noget af dette og ville meget gerne høre kommentarer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg anede ikke at der var forskel på de forskellige usb-enheder. Jeg har selv den med ledningsstumpen, så jeg kan nok ikke lige komme med noget fornuftigt input der. Men hvad med at benytte et PC-kort i stedet? hvis du har plads til sådan et i din pc, så er det jo også en fiks løsning, hvor der ikke hænger ting ud af siden på maskinen.
Jeg anede ikke at der var forskel på de forskellige usb-enheder


Heller jeg overhovedet, men sikkert heller ikke så mange inden for branchen!!!
Lige nu sidder jeg og afventer noget klogt pr. tlf. fra D-link :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

tag imod tilbudet og få modemmet byttet når de nu er så flinke

når usb modemmet først sidder på routeren skal du jo ikke se på det

huwaii e220 virker 100% på dlink 3g routeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis