Briggs & Stratton manual.

hej er der nogen der ved hvor der er en manual til 12,5 hk briggs & stratton motor. den har model nummert: 28V707

Mvh jonathan

mvh jonathan


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jonathan.
Der ligger et link til en side her på LDS. prøv søge funktionen.
Og ellers vil jeg forslå dig at du spørger Google (B&S Manual) Eller hvad det nu lige hedder på Engelsk.

V.h. Håndværkeren
hej
tak for hjælpen, havde kigget ind på briggs &stratton hjemmeside i går men da jeg søgt på model nr, kom der alr muligt volapyk frem, men det link virket...
så nu skal der arbejdessmile

Mvh jonathan

mvh jonathan


smile
Godt at høre en tilbagemelding.
smile

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
hej igen
der stod ikke det i den manual som jeg hvade brug så jeg vil lige spøger jer...
jeg skal udsiftet den pakning der sider under svinghjulet der hvor krumtappen kommer op. Er det svært at udskift?? og hvordan for man den gammle op og hvordan sætter man en ny i??
Mvh jonathan

mvh jonathan


er der slet ingen der har erfaring med udskfite den??

Mvh jonathan

mvh jonathan


Det er altså pakdåsen/simmerringen, på eksplosionstegningen omtalt som
"REF NO.2 399265 Kit-Bushing/Seal (Magneto Side)" du skal have skiftet?
Selv om jeg har et par motorer af lignende type har jeg ikke prøvet denne operation, men har dog erfaring fra lignende på bilmotorer og knallert/motorcykelmotorer. Det ligner en forholdsvis enkel operation.
Svinghjulet sidder ikke specielt hårdt fast på B&S motorer med vandret aksel, mon ikke det er samme konstruktion her.
Den gamle pakdåse kan nok ikke fjernes uden at ødelægges.
Jeg vil tro det nemmeste er at banke f.eks. en skruetrækker ned i ringen i den ene side og forsigtigt lirke den op. Pas på ikke at beskadige aksel eller lejehus.
Efter rengøring af monteringsstedet smører du læben på den nye pakdåse med lidt motorolie og presser den på plads ved hjælp af en passende skive og rørstump. Små lette slag uden at kante den ind.
Og så er det bare at samle tingene igen.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
tak for svaret..skal man havde krumtappen af før eller hva??

Mvh jonathan

mvh jonathan


Er det den pakdåse jeg omtaler, du vil skifte?
Hvorfor vil du skifte den?
Lækker den olie, eller hvad?
Har du købt en ny pakdåse, så ved du hvordan den ser ud.

Hvis det er omtalte pakdåse du mener, starter du med at afmontere dækslet (304 på tegningen) Det er monteret ved hjælp af et antal små bolte (305).
Herefter skulle du have adgang til møtrikken (332) som du afmonterer, herefter løfter du evt. skiven (75) op. Det kan være nødvendigt med en aftrækker for at få svinghjulet (23) af. Måske/måske ikke.
Når svinghjulet er afmonteret er der fri adgang til omtalte pakdåse.

Det skulle ikke være en svær operation, stadig forudsat jeg har forstået dig rigtigt mht. hvad det er du vil skifte.

PS.
Lad endelig krumtappen sidde i motoren imens du skifter pakdåsen. Det er helt unødvendigt at afmontere den. I givet fald skulle du jo også demontere omtrent alt andet på motoren.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis