Ny terrasse

Hej. Vi står for at lave ny terrasse og har valgt betonfliser Luxogran i str. 40x40x4 cm. Vi vil også lave en kant med herregårdsblokke i 21x14x14.

Skal kantblokkene sættes i beton, ellers kan de blot sættes i grus. Det skal siges at vores jord er meget sandet.

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det bare er en enkelt kantblok i højden, ville jeg bare nøjes med en lille klat fliseklæb imellem blokkene, det burde holde på dem.
Det er blot en enkelt blok sat i niveau med den øvrige terrasse. Dvs. at den ligger 10 cm lavere end de øvrige fliser.
Det kommer lidt an på, hvor udsat den er for "tråd" - og om der kommer en kant ned til "hvad der nu støder op til terrassen" eller det er i niveau.

Jespers løsning med fliseklæb er fin - og I kan evt. supplere med at blande lidt sand og cement 1-8 (tørt) og stampe det ned på ydersiden - f.x. op til 5 cm fra overkant.
At sætte kanten i beton er efter min mening overkill - også noget bøvl, hvis man vil ændre noget.

Til sammenligning ligger min gangsti om huset i 5 cm læggegrus på råjord med en 20x10x5 cm sten som kant - godt nok ca. i niveau med græsplænen, men ligger på 7. år klippestabilt.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også