Motorcykel - billigt men godt...

Jeg går og leger med tanken om at købe en meget billig motorcykel og derved blive kørende for meget få basseører...

Hvad vil I anbefale hvis man virkelig skal gøres det billigste bedste køb overhovedet.... Husk at vi er nærmere 1000.- end 100.000.-...

ligeledes hvad med forsikringer osv. - Idag kan man ikke køre små motorcykler eller veteranmotorcykler på sit kørekort vel...?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb f.eks. en Honda CB 750 fra 70erne. En sådan får du for ca. 15-20.000 og kan have den meget billigt forsikret i veteranforsikringsselskaberne, hvis du ikke skal bruge den som dagligt trsp.middel og har andet registreret køretøj.
De er ret almindeligt forekommende og derfor er det let at få de få dele, du skal bruge.
Samtidig får du en god og kraftfuld maskine, som du ikke bliver til grin på.
Men er du meget lille og spinkel, er den nok lidt tung at mønstre.
Holder man sin akku i orden, starter den altid, og glemmer man at holde strøm på den, har man heldigvis sin kick-starter.

I modsætning til mere fancy maskiner, er denne type meget medgørlig og kræver ikke idelige justeringer og pillerier.

Med venlig hilsen
ktm

 

hvad med en mz motorcykel de kan købes fra 3500 kr
til 6000 kr.!

prøv at kikke i www.dba.dk
der burde være mange gode billige motorcykler.!
Citat fra znapster

Jeg går og leger med tanken om at købe en meget billig motorcykel og derved blive kørende for meget få basseører...

Hvad vil I anbefale hvis man virkelig skal gøres det billigste bedste køb overhovedet.... Husk at vi er nærmere 1000.- end 100.000.-...

ligeledes hvad med forsikringer osv. - Idag kan man ikke køre små motorcykler eller veteranmotorcykler på sit kørekort vel...?


Er du lidt fingernem, kan du være heldig at finde en MZ til 500,00 Kr. hvor du så selv skal sætte den i stand. Melder du dig ind i MZ Klub DK. får du let adgang til billige reservedele og kan så blive kørende for en tusse+ indregistering / syn.
Hvis du ikke har køre kort til motorcykler, må du ikke køre mc uanset om det er en weteran eller en helt ny.

V.h. Håndværkeren
Hvad med en ældre BMW R 60/6 foreksempel (er selv den glade ejer ;o), eller lignende . Kan fåes for ca 35000. De tøffer også bare derudaf og er ikke vildt mekanisk komplicerede. Desuden kan de veteranforsikres, og hvis du tager en almindelig forsikring igennem BMW klubben, så er det heller ikke specielt dyrt.

mvh jan
Annonce
Citat fra Håndværkeren

Er du lidt fingernem, kan du være heldig at finde en MZ til 500,00 Kr. V.h. Håndværkeren


Billigt, men GODT??????????confused :p

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Billigt, men GODT??????????confused :p


Du er ski modig.... syntes jeg kan høre han er ved at "starte op".. biggrin
Citat fra helja

Du er ski modig.... syntes jeg kan høre han er ved at "starte op".. biggrin


Næh helja.
Jeg har jo indset at der findes individer der endnu ikke har set LYSET biggrin
Kling,ding,ding,ding ding, kling,ding,ding,ding ding ding host host harrrk host!! :-)
Undskyld! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Rrriiing-ding-ding rrriiing-ding-ding-ding og med 1,4 % olie er der ikke meget til den rustne hals.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også