Foldedør

Er der nogen der har erfaringer med store foldedøre?

Jeg planlægger en mindre tilbygning som skal have en foldedør ud mod haven på omkring 4,5 meter.

Er der nogen der har erfaringer med så store foldedøre - der bliver tale om en dør, der kun kan åbnes fra den ene side (dvs. ikke fx delt i to på midten).

Producenterne laver døre i denne størrelse og de siger at de virker. Jeg har imidlertid talt med en ikke-leverandør, der ikke ville anbefale så stor en foldedør, da den ikke vil fungerer ordentligt på sigt (ikke nærmere specificeret).

Jeg vil derfor høre, om der er nogle med erfaringer !

På forhånd tak for hjælpen.

Mange hilsner

Hansen
Er der nogen der har erfaringer med store... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak for tilbagemelding på Frovin vs windoor - vidste ikke det var en fast bredde i døren - stof til eftertanke da vores husflade er meget lang! Fer og not isolerer nok bedre men slides vel også hurtigere i en foldedør?

Mht. stolpen hvorfor så ikke sætte den fast op ad væggen med nogle kraftige karmskruer du borer for ind i stenene? - hullet i stolpen kan dækkes med plastiktræ i samme nuance og/eller males over - på vinduer bliver de helt usynlige!

mvh
Morten


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej Morten

Beklager mit sene svar - der var været ferie på programmet.

Der er ikke en fast bredde på dørene, men en max. bredde. Når alle døre så skal være lige store kan det give nogle begrænsninger.

Med hensyn til stolpen er min udfordring de to stolper der skal stå i de yderste hjørner af tilbygningen - her er der vinduespartier mellem de to hjørnestolper og ind mod huset (håber, at dette giver mening...).

Der er ingen problemer helt inde ved den eksisterende mur.

Det er stolperne ved "o" der giver problemer (--- og I er henholdsvis foldedør og vinduesfag).

        o------------------o
        I                        I
____I____________I_____
Eksisterende hus
AH! - så er han med, var lidt forvirret over Flemmings indlæg der giver god mening nu ;-)

Et vinkeljern i en god tykkelse lyder som en ok løsning - jeg ville nok sætte en ekstra møtrik ovenpå til at spænde kontra så den ikke kan arbejde, samt en spændskive imellem ned mod vinklen.

mvh
Morten

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej Hans

Er du færdig? Hvad med nogle billeder?

mvh

Morten


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej Morten

Tilbygningen er i det store hele færdig udvendigt.

Der mangler en del indvendigt, men det er snart på plads

Jeg skal nok lægge nogle billeder op ved lejlighed.

Hilsen, hansen

Frovin's model (2 har bedt forskellige steder) - og om Stark normalt at være rimeligt robuste i deres advice.The haven ind i lokalet er helt tiltalende på mig.

_________________________________
[url=http://www.bedstekuponer.dk]Spisning Sted[/url]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også