Dimension på Rem/spær

Hej
Kan nogen hjælpe med dimensionerne på 3 remme der skal ligge på vores nye dobbelte carport.

Carporten skal stå på 6 galvaniserede jern stolper og hver "bås" er på 3 meter i bredden. Spændet mellem stolperne i længden er på ca. 4,1 meter, med et udhæng på 90 cm i den ene ende og 50 cm i den anden ende.

Taget skal være et let tag - krydsfiner med tagpap på er planen.
kan nogen hjælpe med dette?

//kenneth
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bruger noget halvtømmer á 3 x 6" så skulle det nok kunne holde. Du skal tænke på at selvom du laver en "let" tagkonstruktion, skal den kunne bære et ordentligt læs sne vinterdage.

V.h. Håndværkeren
Citat fra ClausB

det ville jeg gerne beregne for dig, hvis jeg vidste hvor meget dine remme kunne holde til .. altså brudspændingen på den træsort som remmene fremstilles af.

Maskiningeniør
ClausB


Hej Claus
det skal være limtræ (det er vel bedst egnet)?

//kenneth
Citat fra avminarm

Hej Claus
det skal være limtræ (det er vel bedst egnet)?

//kenneth


Jamen så sender du bare værdien på brudspændingen på det limtræ til Claus

 

Det eneste kvalificerede svar der kan gives.

Hilsen Aksel
Citat fra akselj

Det eneste kvalificerede svar der kan gives.

Hilsen Aksel


Hej Aksel m.fl.

det er muligt at dette er det eneste kvalificerede svar - men det er jo ikke et specielt begavet svar? F.eks. kunne man jo spørge mere uddybende, evt. forklare at jeg først skal finde ud af brudstyrken på det træ jeg vil bruge eller lign. Måske endda henvise til hvor jeg kan læse om dette/finde ud af det?

Jeg gik ud fra at dette forum var et forum hvor dem der deltager, ønsker at hjælpe og ikke "spamme" et indlæg med dumsmarte bemærkninger?

Hverken dit eller nif's indlæg har jo været specielt konstruktive?

Hvis jeg nu havde tjek på alle disse detaljer på forhånd ville jeg jo næppe have stillet et spørgsmål i et sådan forum?

Men det må da være dejligt for jer at i tilsyneladende har tjek på tingene!!!
Dette er så ikke lige vedrørende dimensionerne på dine remme, men har du har forhåbentligt tænkt dig at sætte lægter op osv ikke ? ellers kommer taget til at bue mere end en god del wink. mht til dine remme kan du jo bare lave det ligesom i gamle dage hvor man ikke beregnede det, men bare lavde det så man var sikker på at det holdt wink
Hej Braat.
Det er jo netop det jeg foreslår manden, men det var åbenbart ikke godt nok.
Har nu ikke ment mit indlæg som dumsmart. Det jeg læser ud af Claus indlæg er, at han godt vil beregne det for dig, hvis du giver ham værdien for brudstyrken på det materiale du vil anvende. Så er den vel ikke længere. Syens jeg kan se at han er maskiningeniør, og gætter på han er skarp med en lommeregner og formler, men nok ikke med værdier inden for træ.
Hvis du synes det skal være limtræ er det vel bare at kontakte din forhandler og få disse oplysninger. Bare et gæt. Så kan du jo altid se om resultatet bliver i sådan en dimmension som du kan acceptere konstruktionen.

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis