Læmur - gode ideer ønskes

Håber I kan hjælpe med nogle gode ideer og erfaringer med prisniveau på en læmur.

Vi er så heldige at have en stor terrasse til vores relativt nybyggede hus. Nu er byggeriet på nabogrunden gået i gang og det viser sig desværre at der bliver bygget i 2 etager med stor altan ud mod vores have og terrasse sad

Da hele området er ret nyt, er hækken kun ½-1 meter høj, så den skærmer jo ikke det store. Udover "indsynet" er vi lidt plaget af meget vind, som betyder at vi ikke bruger terrassen så meget som vi gerne vil.

Jeg overvejer nu, at lave en muret læmur i husets højde helt ud til kanten af terrasen (5 meter). Det vil give lidt privatliv og forhåbentlig også tage lidt af vinden. Nogen kommentarer til den løsning? Evt. en endnu bedre løsning?

Hvad skal jeg forvente at betale, hvis jeg lader en murer lave murearbejdet (jeg kan evt. selv grave ud til fundament + støbe)?

En sidste ting: Vi drømmer om at lave en tilbygning, når der en dag er økonomi til det. Hvordan tager vi bedst højde for det nu (så "læmuren" kan bruges som ydermur)?

Mvh. AllanE
Håber I kan hjælpe med nogle gode ideer og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Allan

Jeg har selv haft en havearkitekt på med en næsten tom have i et gammelt vila kvarter, det er blivet rigtig godt jeg ofrede 1750,- inkl moms på 3 1/2 times have gennem gang med en lille a4 håndskrevet tegning jeg kunne købe planter med.
Jeg vil dog ikke nævne navne pga af reklame du ved, men du er velkommen til at sende mig en mail direkte til mig så sender jeg gerne foto og tlf tilbage han kører rundt på hele Sjælland
Hej Allan

Som nybagt have ejer, kan haveselskaberne måske være en hjælp.
Ok for at få en af deres have arkitekter ud skal du nok være medlem, men de har gerne forslag til haveplan liggende. Det er et godt sted at starte, så man selv har nogle idér til hvordan det evt. kan blive, hvis jordforhold mm. egner sig.
Det danske haveselskab: http://www.haveselskabet.dk/ShowPage.t?pageID=93
Det kgl. haveselskab: http://www.dkdh.dk/

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg fandt lige en til : http://www.havearkitekt-maa.dk/haver_med_stil.htm

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja den sidste er godt nok ikke en haveforening, men der imod en have arkitekt. Der er også et sted hvor han opgiver priser for at lave haveplan.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også