El-Vandvarmer til gulvvarme

Hejsa

Jeg har lidt af et problem. Er i gang med en ombygning og i den forbindelse står jeg med et værksted/opbevaringsrum som blot skal holdes på en 10-15 grader om vinteren. Det er på ca 35 m2 isoleret og der er ca 50 m til fyret. De 50 m er over gårdspladsen, så der skal bruges nogle dyre rør til jorden, mener de koster 400 kr pr m. I de 35 m2 er der lagt gulvvarme dog ikke forbundet.

Derfor: Kan det være en mulighed at bruge en el-vandvarmer til gulvvarmen og derved lave et lukket system, eller er den eneste måde at få varme på via huses fyr de 50 m væk?

Jeg har fået et tilbud på omkring 40.000 for at forbinde det til fyret.

Fyret er oliefyr, pt. Tænker måske også på at bruge solvarme.

Nogen andre forslag?

Mvh

Kim
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ville det være en mulighed at installere en træpilleovn beregnet på tilslutning til centralvarme? du skal så have en skorsten, men den kan du købe ved Jem & Fusk for 3.000 kr.
Det er noget billigere at fyre i en sådan frem for oliefyr. Du får ikke det uundgåelige varmetab i jordledningen og jordledningen koster mere end 400 pr. m., har jeg erfaret.
Jeg tror at el-varme er en helt dødfødt ide, hvis du da ikke er fuldstændig ligeglad med omkostningerne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Plads er der nok af, så det er en mulighed. Havde dog ikke lige tænkt på at have et fyr til. Dog mangler jeg lige et fyr og jeg har ikke undersøgt hvad det koster for det mindste fyr. Det er jo ikke meget det skal varme op.

Men takker
http://www.vk-teknik.dk/

Er det ikke den her du skal bruge ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Med det EL-forbrug kan man lige så godt sætte en varmeblæser op med en timer på. Men smart lille system.
Citat fra Franke

Hvad med blot at benytte en varmepumpe i stil med http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2189&Grp=&n=10 ???


Ja, der ser fornuftigt ud. Det må jeg lige undersøge. (så vil vores gulvvarme ikke blive brugt, men det vigtige er jo også bare, at der er vamt)

Snakkede kort med vk-teknik: De sagde at jeg skulle bruge deres 6 kw. 3'eren skulle koste omkring 8.000 + moms, og hvis jeg valgte denne, så var det sikkert at den kørte max 24/7. Så det kan jo godt blive dyrt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis