Erfaringer med betonsliber?

Hej,

Er der nogen der har nogen erfaringer med en "Kviksliber" forsats til en vinkelsliber? (se her http://www.lb-specialvarktoj.dk/kviksliber.html)

Jeg skal afrette kanterne i et trappehul. Hullet er igennem et 13cm etagedæk i beton og med rigtig mange sten. Kanterne er afrette bedst muligt med er borehammer/mejsel, og min plan var at klare den sidste del med en betonsliber.

Imellemtiden er jeg så faldet over Kviksliber forsatsen, som koster ca. det samme som leje af en betonsliber et par dage. (I hvert fald hos Johannes Fog, der er min eneste praktiske mulighed).

Er det realistisk at afrette kanterne i et 13cm betondæk med en betonsliber (de største "pukler" er vel 1-2cm i tykkelse som skal fjernes), og er der evt. nogen der har prøvet Kviksliber-løsningen?

Nogen bud på hvor mange diamantslibekoppe jeg skal regne med til 13cm x 6m kanter?

/ms
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan en fætter er vældig god til at slibe beton med mindre ujævnheder, men ikke så meget længere end ind til stenene - Derefter har den ikke megen effekt. Hvis jeg var dig ville jeg pudse kanterne jævne med en god Cementmørtel. 1 del cement til 3 dele pudsesand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis