Vaskemaskine og kapicitet på vandrør?

Jeg bor i en etageejendom fra 1968 hvor det iflg husreglementet ikke er tilladt at have en vaskemaskine i sin lejlighed (opvaskemaskine derimod er dog tilladt). Når man spørger bestyrelsen om begrundelsen for dette, får man at vide at vandrørene ikke kan holde til det.
Da jeg har en del bekendte som bor i meget ældre etageejendomme fra 1800 tallet, som uden problemer har vaskemaskine undrer jeg mig - kan det virkelig passe at vandrør fra 1968 ikke kan holde til at man tilslutter en vaskemaskine?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Omend det ikke lyder sandsynligt, at det svært at vurdere uden at kende lidt flere forhold omkring ejendommen, og dens tekniske installationer. Mange gamle etageejendomme har fået renoveret stigrørene en eller flere gang (først til toilet, så til bad, etc.).

Et andet forhold er, at der i mange (ældre) etageejendomme afregnes kollektivt for vandforbruget, hvilket desværre ikke har en positiv effekt på beboernes sparelyst. Et forbud mod vaskemaskiner kan derfor sagtens bunde i at man forsøger at begrænse omkostningerne til vand.

Kollektiv afregning af vand (og el/varme) er kun tilladt for bygninger opført før et bestemt årstal, og jeg kan ikke huske hvornår. Jeg mener dog at bygningen skal være ældre end 1968, men i tilfælde hvor det er meget omkostningsfuldt at etablere individuel forbrugsafregning, kan der gives dispensation.

/ms
Hvis begrundelsen var at der afregnes kollektivt for vandet, kunne jeg forstå det - men det er ikke deres begrundelse. Da jeg selv bor øverst oppe, og de fælles vaskefaciliteter, efter min mening, er langt fra optimale, er det et dagligt irritations moment at de står fast på man ikke kan få sin egen vaskemaskine.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis