Vaskemaskine og kapicitet på vandrør?

dinovo
dinovo
198 2300
Jeg bor i en etageejendom fra 1968 hvor det iflg husreglementet ikke er tilladt at have en vaskemaskine i sin lejlighed (opvaskemaskine derimod er dog tilladt). Når man spørger bestyrelsen om begrundelsen for dette, får man at vide at vandrørene ikke kan holde til det.
Da jeg har en del bekendte som bor i meget ældre etageejendomme fra 1800 tallet, som uden problemer har vaskemaskine undrer jeg mig - kan det virkelig passe at vandrør fra 1968 ikke kan holde til at man tilslutter en vaskemaskine?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Omend det ikke lyder sandsynligt, at det svært at vurdere uden at kende lidt flere forhold omkring ejendommen, og dens tekniske installationer. Mange gamle etageejendomme har fået renoveret stigrørene en eller flere gang (først til toilet, så til bad, etc.).

Et andet forhold er, at der i mange (ældre) etageejendomme afregnes kollektivt for vandforbruget, hvilket desværre ikke har en positiv effekt på beboernes sparelyst. Et forbud mod vaskemaskiner kan derfor sagtens bunde i at man forsøger at begrænse omkostningerne til vand.

Kollektiv afregning af vand (og el/varme) er kun tilladt for bygninger opført før et bestemt årstal, og jeg kan ikke huske hvornår. Jeg mener dog at bygningen skal være ældre end 1968, men i tilfælde hvor det er meget omkostningsfuldt at etablere individuel forbrugsafregning, kan der gives dispensation.

/ms
dinovo
dinovo Trådstarter
198 2300
Hvis begrundelsen var at der afregnes kollektivt for vandet, kunne jeg forstå det - men det er ikke deres begrundelse. Da jeg selv bor øverst oppe, og de fælles vaskefaciliteter, efter min mening, er langt fra optimale, er det et dagligt irritations moment at de står fast på man ikke kan få sin egen vaskemaskine.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Emhætte
    Lav-Hus (2 svar)
  2. CNC overfræser
    CNC (953 svar)
  3. Opvaskemaskine og vaskemaskine til samme hane
    Lav-Hus (2 svar)
  4. tilslutnig af vaskemaskine til blandings batteri
    Lav-Hus (7 svar)
  5. jeg vil købe et gashåndtag til en vespa ciao knallert
    Lav-Motorcykel (2 svar)
  6. At bo i en båd hele året...
    Lav-Båd (121 svar)
  7. Træbåd
    Lav-Båd (13 svar)
  8. Albuen Havn...
    Sejlads og oplevelser (36 svar)
  9. Belastning af stikkontakt?
    Lav-Hus (2 svar)
  10. Fjernelse af radiator
    Lav-Hus (2 svar)

Populært lige nu

1. Spørgsmål: Hvad hedder Cement Board på dansk
    Lav-Hus (læst 242 gange)
  2. Naturgasrør
    Fyr og opvarmning (læst 197 gange)
  3. Kvalitet af klinkearbejde - kan vi kræve at hele gulvet lægges om?
    Lav-Hus (læst 531 gange)
  4. Gulvflise løs? HJÆLP
    Lav-Hus (læst 337 gange)
  5. Porøse hulsten og fodlisteprojekt
    Lav-Hus (læst 176 gange)
  6. Hvor er min jordforbindelse?
    Lav-Hus (læst 837 gange)
  7. LAN kabler mellem etager
    Lav-Hus (læst 208 gange)
  8. Enkelt sektion i gulvvarme virker ikke
    Fyr og opvarmning (læst 35217 gange)
  9. Ingen varme i radiator når det er koldt
    Fyr og opvarmning (læst 508 gange)
  10. Indvendig dør i plast
    Lav-Hus (læst 229 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med