Vaccumpumpe

Måske et dumt spørgsmål, har biler med trykladet motor ikke en vaccumpumpe
til bremseforstærkeren.
Jeg ved godt at diesel motorer har en pumpe da der ikke er noget vaccum.
Så det bør jo også gælde benzin motor med turbo/kompresser.
Man kan jo få div. kit til at efter monter turbo men følger der en vaccum
pumpe med til disse sæt eller løser man problemet på en anden måde.

Håber der er nogle som kan svare mig på dette spørgsmål

Hilsen
Henrik

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ALLE (eller næsten alle) biler har en bremseforstærker som er drevet af et
vakum fra feks kaburatoren. Det er underordnet om det er med turbo,
kompressor eller uden trykladning.

>Jeg ved godt at diesel motorer har en pumpe da der ikke er noget vaccum.
>Så det bør jo også gælde benzin motor med turbo/kompresser.
>Man kan jo få div. kit til at efter monter turbo men følger der en vaccum
>pumpe med til disse sæt eller løser man problemet på en anden måde.

De to ting har intet med hinanden at gøre. Det er underordnet om
bremseforstærkeren skal bruge vakum i henhold til en turbo/kompressor. En
turbo/kompressor kører også med overtryk og ikke vakkum så der kan IKKE
hentes noget tryk fra turbo'en til bremseforstærkeren

--
Tom

Unofficial Ford site Denmark http://members.tripod.com/FORD_DK/

..Man kunne jo forestille sig at der vil være et vaccum til stede på
sugesiden af turboen?
Det er forhåbentligt ikke tilfældet på tryksiden smile

Kenneth

Hej Henrik.
Der er ikke brug for en vaccumpumpe.
Benzinmotoren laver undertryk nå gasspjældet er lukket, selv om du har
monteret turbo.
Dieselmotore har ikke noget gasspjæld, så der er ikke undertryk nok
til bremseforstærkeren.
--
Hilsen
Anders Rasmussen
[email protected]
Slangen sidder mellem motor og gasspjæld, og der er det vacum der skal
bruges.Så kan turboen puset alt det den vil, nå du har lukket
gasspjældet laver motoren vacum.
--
Hilsen
Anders Rasmussen
[email protected]
Hej

> Det vil sige at man bare kan monter en turbo og lade sin slange til
> bremseforstærkeren være, og så vil den virke som den skal eller skal slangen
> flyttet til et sted FØR turboen (sugersiden)

Bare den sidder mellem topstykket og gasspjældet så går det nok.

Hygge..
Thomas

dk.fritid.bil - her snakker vi om biler
dk.marked.privat.bil - her handler vi biler

Overhovedet ikke dumt tænkt, det har jeg faktisk aldrig spekuleret på før.
Humlen er dog at der ikke er forskel på en turbomotor og en alm. sugemotor når
gasspjældene er lukkede, motoren snurrer jo stadig selv om gaspedalen slippes
og skaber derved et vakuum mellem topstykket og det lukkede gasspjæld. At der
så er overtryk på den anden side af spjældet eller ej er jo ligegyldigt. Om
bremseforstærkeren virker mens du har gaspedalen åben er nok mindre
interessant, da man som regel slipper gassen før man bremser.

> Håber der er nogle som kan svare mig på dette spørgsmål

Håber du er tilfreds med svaret.

I øvrigt kan jeg se af mit turbomanometer at så snart jeg letter det mindste
på gassen så opstår der vakuum i indsugningsmanifolden, der er kun overtryk
når jeg accelerer. Ved helt jævn gas holder nålen sig på nul bars overtryk.

Hygge..
Thomas
Mange tak for svaret.

Hilsen
Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis