Varmevæg med flamingo som isolering?

Må man sætte et stål skelet op også isolere med flamingo plader også sætte 2 lag gips på, på indersiden af den ydermur?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det må du gerne. Vær dog opmærksom på prisen på flamingoen, det er noget dyrere end traditionel isolering. Det er derfor man ikke ser det særlig tit. Men det isolere også noget bedre end uld.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Fiahgt

Ja det må du gerne. Vær dog opmærksom på prisen på flamingoen, det er noget dyrere end traditionel isolering. Det er derfor man ikke ser det særlig tit. Men det isolere også noget bedre end uld.


Okay, tak for svaret. Den eneste grund til jeg vil bruge flamingo er fordi jeg kan få det gratis på mit arbejde.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra Fiahgt

Ja det må du gerne. Vær dog opmærksom på prisen på flamingoen, det er noget dyrere end traditionel isolering. Det er derfor man ikke ser det særlig tit. Men det isolere også noget bedre end uld.


Hvilket belæg har du for denne påstand...? Jeg har måske lidt tvivl da jeg mener at have hørt at i tilfælde af brænd afgiver flamingoprodukter giftige dampe hvilket gør dem uegnede til vægisolering... men jeg kan tage fejl...confused
Nej det gør det godtnok men da sidder bag gips ser jeg det ikke som et brandfarligt problem. Men desuden også det er coated så det kun kan smelte og ikke direkte brænde men kan godt være jeg tager fejl. Og gør jeg det kender jeg nogle stykker der lige har fået nogle meget store problemer.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Fiahgt

Nej det gør det godtnok men da sidder bag gips ser jeg det ikke som et brandfarligt problem. Men desuden også det er coated så det kun kan smelte og ikke direkte brænde men kan godt være jeg tager fejl. Og gør jeg det kender jeg nogle stykker der lige har fået nogle meget store problemer.


De dampe må da også opstå når det smelter - det er jo samme nedbrydningsprocess...

Men jeg vil give dig ret i at med to lag gips opnår du en god konstruktion brandmæssigt... og er begge lag spartlet opnår de næsten dampspærre agtige egenskaber...

Men jeg ville aldrig selv bruge det i mit hus som vægisolering... Prøv selv at stik ild til lortet og se hvilke gasser det afgiver - det jeg har set har ihvertfald været nok til jeg holder det under jorden...

Men det er bare min mening...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja det er på sin vis rigitig. Men tænk så på alle de andre giftige plastik ting hvis det nu brænder, hvad er så mest farligt flamingo eller alt det andet der også smelter.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Fiahgt

Ja det er på sin vis rigitig. Men tænk så på alle de andre giftige plastik ting hvis det nu brænder, hvad er så mest farligt flamingo eller alt det andet der også smelter.


så din konklusion er at når der er andet der kan afgive farlige dampe er der ikke nogen grund til at passe på?
Gips plader, de fåes færdiglavede med 50 mm. styrolit bagpå. Så den er vist aflivet mht. om det er lovligt.

Jeg er af den overbevisning om at styrolyt isolerer bedre end 50 mm. rockwool, kan godt være jeg tager fejl. Der vil så heller ikke være kuldebroer fra skelettet.

Men de er dyre, og fåes detsværre ikke så jeg kan bruge dem, da jeg har 2.7 meter til loftet her på "slottet".

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Gips plader, de fåes færdiglavede med 50 mm. styrolit bagpå. Så den er vist aflivet mht. om det er lovligt.


Er styrolit det samme som polystyren? Jeg mener cellestrukturen er væsentlig anderledes og ligeledes er måden de fremstilles på...

Men som sagt så har jeg ikke noget konkredt bevis for det er skadeligt udover jeg stadig synes du skal prøve at sætte ild til en plade og se hvad der sker... Du har intet at miste - først når du har proppet pladerne i...
Ved det ikke, jeg er ikke expert udi isolering. Men ved at flaminko kalder de det aldrig i byggemarkedet.

Nu handlede mit indlæg nu også bare om at man kan få pladerne færdige, hvis spørger ikke vidste dette.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også