Kan øl blive for gammelt?

Hej
Jeg har fundet nogle Øl i mit bryggers hvor sidste anvendelsesdato er overskredet med et lille års tid.. hvad er jeres erfaringer med den slags? kan øl blive for gammelt, eller skal der bare stå en dato på øllen,

Venlig Hilsen
David
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Det kommer helt an på øltypen, f.eks kan belgiske ales sagtens klare sig 5-10 år efter datoen.

Den letteste måde at finde ud af om øllet kan drikkes er ved at smage på det. Du er ikke i tvivl om de er dårlige eller ej ;-)

 

Christian

Lad nu være med at bunde et halvt glas når du smager første gang, det giver et være svineri hvis det er dårligt og du spytter det ud igen biggrin

 

Christian

Nu er den drukket!! det var en klosterbryg fra aarhus bryghus 6 %, og den smagte skønt!! den havde sidste anvendelsesdato nov 07.. så det kan altså godt være ok at drikke "gammel øl"

Venlig Hilsen
David
hvis du har tålmodighed til det, kan det anbefales at gemme en chimay bleu (den blåwink i 5-10 år, den bliver perfekt af det. (husk hvis du vælger den med korkproppen, skal den ligge ned - ellers tørrer proppen ud)

 

Christian

Annonce
Hvordan kan øl dog blive for gammelt????

Sniffer  
Jeg har også nogle øl, der er blevet for gamle! Det er alkoholfrie Tuborg!!!! :-)
Min datter, har smagt på dem, medens hun ammede, og kundgjorde at de var OK????
Jeg har dog ikke selv turdet prøve. Det turde jeg heller ikke før, da de var nyindkøbte! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Det forstår jeg godt! Men jeg fotstår slet ikke at øl kan nå udover datoen?


 

Det er jo bare et spørgsmål om mængden af indkøbte øl §;-}

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Det er så rigtig nok. Men alkohol fri øl. neeej. Nogen der har prøvet de nye lite?


 

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis