Køb af Honda CBR 600 årg. 91 - 95

Hej,
Jeg overvejer kraftigt, at købe en Honda CBR 600 og har kigget på årg. 91 - 95. Jeg skal lige sige, at jeg er førstegangskøber og ikke har meget forstand på mc andet end det jeg læser på nettet (hvad man skal være opmærksom på ved de forskellige modeller) men en ting er, at læse om det og en anden er, at høre jeres meninger/erfaringer men Honda CBR 600. Så skulle der være nogen af jer derude som har kendskab til Honda CBR 600 høre jeg meget gerne fra jer.
Hvad skal jeg se efter udover det generelle udseende, rust, dæk, høre om der er servicebog, starte den op for, at høre om den udstødning er tæt, "vride" i styretøjer for at mærke efter slør, tjekke dæk, støddæmpere m.v. Men det er jo alt det man kan se men hvad med sliddele som ikke er synlig er der noget her som går oftere i stykker, ting som burde/skal skiftes hvis ikke gjort. Hvorlangt må de have kørt?
Mvh
Global
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Global
Jeg syntes det er et godt valg du har taget. Har haft en for mange år siden og var rigtig glad for den.
Det vigtigste er (efter min mening) når man vælger cykel, at man vælger en der passer til det man vil bruge den til.. honda cbr er en cykel der kan bruges til det meste, samt er driftsikker.
Jeg syntes hurtig man kan se om en cykkel er velholdt eller misset. Men du kan jo køre en tur til en anden "Honda_mekker" og få ham til at se på den, det koster typisk en time eller 2, og det syntes jeg er godt givet ud.
Hvad skal du give for en i den alder ???

Mvh Jan J
Hej og tak for svaret.

Jeg har både ledt hos private og hos forhandlere. Men priserne starter fra omkring 45.000,- også går det ellers opad. Kan ikke helt bestemme mig om et køb skal ske hos en privat grundet den manglende garanti eller hos en forhandler hvor der er garanti men mcen så bare bliver noget dyrere.
Jeg kender nogle kyndige personer som kan hjælpe mig med købet så de er med når jeg skal rundt og se/prøve en mc.
Men jeg kan forstå på dig at der som sådan ikke er noget helt rivende gal men denne model hvis den altså er passet og plejet.
Hvad køre du selv på?
Mvh
Global
Hej Global..
Jeg har en Honda transalp, og en BMW 60/7.. Er absolut mest glad for transalpen, det er en kanon cykel til mig :-)
Jeg har haft MC siden 1974, så er ikke helt ny, derfor skal det være opretsidende kørestilling..
Hvis du kender en der kan hjælpe dig med købet ville jeg sætte min lid til ham. Forhandler garanti er mange gange noget man taler om, men ikke ser..
En god ide er at kikke på dyret, bruge sin fornuft.. jeg plejer at få taget en komp. måling, syntes det giver et indtryk af hvor mange km der er kørt, samt slid. Se også på motorolie, ser den ok ud.. er den sort og føles meget anderledes end frisk olie, er det ikke en mc for mig.. check af tændrør fortæller også og cyllinder her en ens forbrændning.. Ellers er der div. slør, dæk, kæde m.m.
Folk der fortæller de har en velholdt mc, der "bare" trænger til at få skiftet kæde og kædehjul og dæk.. er heller ikke mig. Hvis der er så meget der trænger, hvad så med det "man ikke kan se"..
Man er jo aldrig sikker når man køber en mc med nogle år på bagen, men kik på dyret.. hør lidt på personen, hvor længe har han haft den, fx.. lyder hans forklaring på hvorfor han vil af med den fornuftig...o.s.v

Mvh Jan J
Hej igen,

Jeg er heller ikke selv nogen vårhare længere - rundet de 40 i år. Så det er ikke noget med, at ligge ned over tanken og give den fuld skrald. Men en mc som er pålidelig/driftsikker og som holder værdien.
Skal i øvrigt lige fortælle at køreprøven blev bestået i tirsdags så rart den del nu er overstået.
Har en kammerat som skal med rundt når jeg skal ud og se på de forskellige mc'er. Har overvejet om man skulle købe privat da garanti hos en forhandler kan være lidt kringlet. Sker der noget er der ofte en masse diskuterende frem og tilbage. Har oplevet det et par gange når jeg har handlet bil. Det man spare ved at købe privat kan så bruges til reparation hvis noget skulle ske.
Men jeg må se hvilken mc det ender op med og om jeg når det i år. Nu skal jeg bare ud og prøve lidt forskelligt inden jeg bestemmer mig.
Mvh
Global
Hej Global

Hvis det ikke er for sent, så har jeg måske cyklen du leder efter.

Honda CBR 600 F2 fra 1994, kørt 49000 (faktisk kun 48500) til 55.000,-
Har alle papirer på fra den forige ejer også.
Skriv en mail til [email protected] hvis det har nogen interesse.

<p>Mvh</p> <p>Søren Hein</p>
Hej Global

Hvis det ikke er for sent, så har jeg måske cyklen du leder efter.

Honda CBR 600 F2 fra 1994, kørt 49000 (faktisk kun 48500) til 55.000,-
Har alle papirer på fra den forige ejer også.
Skriv en mail til [email protected] hvis det har nogen interesse.

<p>Mvh</p> <p>Søren Hein</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis