Hvad er der sket med kulør???

Jeg kan ikke huske hvornår den "gammeldags" kulør forsvandt og blev erstattet af den tynde fra Kavli.
Den fra kavli er noget tyndt skidt og man skal bruge en masse. Nogen der ved hvorfor man ikke kan få den gammeldags kulør til sovs mere.
Hvis man spildte en dråbe af den gamle kulør kunne den jo næsten farve en karklud.. i dag er kavli's noget tyndt pjask der ikke farver noget særligt.

Kan man slet ikke få den gammeldags mere??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De har blandet mere vand i, for at kunne sælge den.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Du skal "bare" huske at købe den rigtige. Der er nemlig idag TO slags. Soya og egentlig kulør som er lavet på allemulige grimme farvestoffer og E-numre. Den førstnævnte er noget lort, og man skal bruge en halv flaske for at farve en sovs. Den sidstnævnte findes skam endnu, men mange forretninger har tilsyneladende valgt kun at føre EN af disse, og så ryger den med alle tilsætningsstofferne.
er det ikke bare købe den der hedder "Ekstra Drøj" ?
Hvor henne - der hvor jeg handler har de kun den tynde fra Kavli?

Svendborg

Hej grandoldman.

I super brugsen sælger de en der hedder Kavli  KULØR extra drøj sådan en kan vi ha i flere år selvom sidste salgsdato bliver overskredet Dosering 2g pr liter sovs.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Den lokale sparkøbmand fører et andet mærke end Kavli, og den er da så tyk, at dråberne bliver rigtig lange før de falder.
Uhmmmm.... sovs! :-)
Den må jeg lige kigge efter.. tak

Svendborg

Stands alt GOM. Hovmesteren har korrigeret mig. Kuløren er indkøbt i Netto.
Jeg har ledt efter den i Netto for længe siden. Man vil da mene at den også forhandles i Svendborg

Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis