Maling, spartel og væv - Er det billigst online ?

Hejsa

Står med 120kvm 1 sal som har rå gipsplader - og mange af dem.....

Hvorledes er fornemmelsen derude, er det billigst at handle på en god konto hos sin lokale farvehandel eller er priserne på nettet bedre ?

Vil intet jem og fix maling og spartel have, men kan man spare 1500 på kvalitets vare gør jeg det gerne ved at handle anden steds !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en smagssag hvad man vælger at mærke. Nu så vi dine billeder og jeg har selv været igennem det samme på min egen 1 sal dog ikke så mange kvadratmeter. Jeg fandt en lokal farvehandler som forhandlende Yunik maling (10 liter ca 400-450 kr.). Det var jeg ganske tilfreds med og malingen holder en fin kvalitet. Malerne vil altid sige Flugger og det er da nok også det ypperste, men jeg mener stadig ikke det er så mange flere penge værd i forhold til andre gode produkter - men det er en smagssag.
Et godt råd - køb forgrundet filt/væv. Folk siger det er stift at arbejde med og jeg synes det er noget ævl. Ævl bliver det ihvertfald, så snart man har kørt de første 20 liter vævfylder på noget ikke grundet og stadig mangler 150 liter. Du bukker jo alligevel ikke filten/vævet omkring 90 gr. hjørner anyway, med mindre de er så lige, så det ikke er set mage. Når man har sat stålskinner på hjørnerne og spartlet, kører man filten/vævet ud til og skærer og du får en knivskarp overgang. Jeg er næsten overbevist om at det er dyrere i længden at vælge ugrundet (bruges meget vævfylder). Ihvertfald når du tænker rent tidsmæssigt. Og begå ikke den samme fejl som jeg - sørg for at købe en glans 10! Glans 5 er kun til lofter hvor der aldrig kommer fingre og andre mærker. Med hensyn til spartel købte jeg i den lokale Stark. Jeg brugte Dyrups og har brugt den i hele huset til fuldspartling af vægge etc. Synes det er et kanonprodukt og her er pengene godt givet ud.
Men prøv den lokale farvehandler (hold dig væk fra røveribyggemarkederne som Silvan etc.) eller google nogle online malerleverandører, som du også selv skriver.
Jeg har lige været igennem samme process. Vi har en - pensioneret - maler til at hjælpe. Vi har brugt Bauhaus' mærker til processen (Cascospack spartel, og Swing Color grunder og maling). Ifølge maleren er det ganske udemærket produkt. Nej malingen indeholder ikke så mange farvepigmenter, men da vi skal have hvide (modehvid) vægge og grunderen er MEGET hvid, så betyder det ikke så meget. Skal det være farvet så er der ikke nok pigmenter i. Han anbefalede iøvrigt ugrundet filt, da grunderen der smøres på bagefter er med til at skjule småfejl i samlinger. Bruger man den grundede filt så bliver samlinger tværtimod lettere synlige og man skal være mere præcis for at undgå det. Ulempen ved ugrundet glasfilt er at det udskiller små glasstykker så husk handsker. En anden ulempe ved grundet glasfilt er at det let knækker hvis det skal sættes på skrå plader/lofter - det er ikke så stort et problem på lodrette vægge (ifølge min maler). Hvis du skal have væv på er det en helt anden snak - der er grundet væv helt fint.

Hvis man vil have mærkevarer så fører bauhaus 2 forskellige udgaver af Sadolin. Forskellen i dem er mængden af farvepigmenter. Jeg synes ikke jeg fandt det billigere på nettet nogen steder, men pga. farven valgte jeg den billige løsning. Bare man gør sig klart at man ikke får hjælp til noget i Bauhaus så er varen jo den samme.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også