hvide hår i mit toilet?

Min toilet er rimelig mystisk....

Nede i vandet, vokser der små hvide hår ca. 2 cm lange ud fra hver side af toilettet.

Toilettet lugter - kan ikke rigtig forklare hvad det lugter af, men det lugter.

Jeg har fjernet dem een gang med toilet børsen, men de kommer tilbage.

Nogen ide om hvad det kan være og hvordan jeg kommer af med det?
Min toilet er rimelig mystisk.... Nede i vandet... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ser lige at min gamle tråd er vækket til live igen. sjovt.

Mit toilet bliver rengjort med almindelig toilet børste ugentligt samt og med en dosis klorin. Det holder hårene lidt på afstand, men hvis jeg springer over en uge er de tilbage igen. Jeg har aldrig fundet ud af hvorfor det sker.

Og synes stadig det er meget mystisk.
ja unskyld jeg spurgte på den måde men et lignende problem
jeg så som pedel skyldes udelukkende manglende rengøring

er de produkter i bruger med høj eller lav PH-værdi så prøv
at finde nogen med det modsatte og jeg tror i skal helt ud i ydergrænserne
evt. af begge sider

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Prøv at hælde en flaske dø bakterier i cisternen. Måske er der en bakterie vækst der. klorin ville jeg starte med.

Jacob
Løft låget af cisternen. Du bliver overrasket over hvad der kan ske med råddent vand. Skrub hele cisternen indvendig med klorin også gummipakningen der lukker for vandet, flyder, stang hele molletjavsen.

 

Blev det nogensinde opdaget hvad det var? Vi står med præcis samme situation med vores toilet, og vi rengører det jo da jævnligt, så aner ikke hvad det kommer af   
Et af de tidligere indlæg (jonjak) var inde på at det kunne skyldes rotteurin.
Det lyder for mig ret sandsynligt, da jeg tit ser disse lange hvide tråd vækster i kloaken når jeg kører kloaktv og specielt i ledninger hvor rotterne opholder sig i længere tid. Det kunne være i (døde)ledninger uden forbrug hvor de har fred til at lave reder.
Jeg skal sige at jeg aner ikke hvad det rent teknisk er, men ser det som nævnt tit i kloaken og vi kalder det faktisk rottehår, selvom det ikke har noget med hårene fra rotter at gøre

Hvordan trådene så opstår i dit toilet er jo så en anden sag, men et bud kunne være at det “smitter” ude fra kloakken gennem vandet. Men det er også bare et gæt.

Tænker du skal afprøve lidt forskellige bakteriedræbende midler, måske Rodalon, Klorin eller andet.

Tag gerne er billede næste gang det er der, da det da er et interessant fænomen  


Bare kald mig BBB 
Hej alle, nå det var mig der startede den her tråd for snart 11 år siden. Beklager at jeg dengang ikke vendte tilbage med et billede. Jeg kan faktisk ikke huske hvad der skete med det. Siden da er lejligheden solgt. Jeg havde faktisk glemt alt om det. 

Jeg kan bidrage med billeder fra mit nuværende toilet. Jeg rengører mit toilet ofte, især pga. de brune kalkstriber. Jeg ved ikke om det er tilfældigt at det er lige der i kanten, de "hvide hår" virker til at sidde. Skal lige gentage at mit toilet altså ofte bliver rengjort, også med pimpsten for at fjerne det brune, der er desværre bare nogle revner hvor jeg simpelthen ikke kan få stenen ind.
Rotter er selvfølgelig et bud. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan det lige skulle kunne være. Men absolut ikke et område jeg har den store kendskab til.
Prøv med en "minus kalk" tablet natten over i WC'et og en ned i cisternen.

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis