Disel lastbiler tomgang eller slukket

Hej med jer , jeg har et spørgsmål ang. diesel lastbiler, og håber lidt i kan hjælpe mig.
Jeg er nysgerrig og vide om en diesel lastbil forurener mere i tomgang i en 5-10min
en hvis man nu bare havde slukket for motoren og så startet den når man skulle køre.
Hej med jer , jeg har et spørgsmål ang. diesel... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ALB69

Det er fornuft der er til at forstå,så sandt og enkelt kan det siges.
Ingen af argumenterne for latterlig og naiv tomgang i denne tråd kan bruges til andet end at styrke skribenternes selvfede ego trip.
René


Ja det siger jo så også mere om dig end det gør om os

Du behøver ikke udstille din mangel på indsigt og forståelse for en motorsvirkemåde yderligere.

Her bliver spurgt til større diesel motorer og ikke en suzuki alto eller hvad du selv måtte køre i. Det er tydeligt at du ikke har hørt hvordan en presset turbomotor siger hvis den lige får drejet nøglen før den har stået og kølet lidt.
At tænke på miljøet betyder nødvendigvis ikke at man SKAL slukke for hver gang der går 5 min. Vi har lige skiftet en maskine jeg kører i på arbejdet. Den havde kørt 36000t timer og omregnet til km giver det 2.160.000 hvis man anslår 1 times drift til 60km som man normalvis gør.
Den maskine blev ikke slukket unødigt og det har da bevirket den lange levetid. Hvad er så værst, at bruge 10min spildt tomgang om dagen, eller skifte en klump mekanik på 80 tons halvejs fordi man lige skulle undgå tomgang?
Miljømæssigt er det langt mest forsvarligt at holde den kørende og forlænge levetiden idet der bruges meget mere energi på at fremstille en ny
Kald mig selvfed men hvis brændstof økonomi ligger dig så meget på hjerte så vi andre skal svines så forstår jeg ikke hvorfår du har en avator som du har...

Kasper
Hansen din tosse wink Jeg ville godt se dig trække læsset op ad bakken. Sig til når du kommer til sønderjylland med dit køretøj. Så skal jeg nok stå klar til at grine smile


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis