Garage oven på kloakker ???

garage oven på spildevands og regnvands kloak ????

jeg er ved at bygge garage men er rendt ind i et uforudset problem..

jeg må i følge teknisk forvaltning ikke bygge oven på mine kloakker , de
er pt begge to ikke synlige - dvs de ligger under en flisebelægning i den gamle
carport ....

men kan det være rigtigt at jeg skal flytte dem begge to for at bygge en garage med sten belægning på gulvet (dvs IKKE støbt gulv) ???
og der lå jo en carport førhen .

det er jo noget af en ekstra udgift at flytte to kloakker

garageimage2.jpg
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan sagtens følge dem, hvis du støber sokkel og lukker den - men hvis du nu sætter den på sokkelsten og ikke beklæder alle sider (før den er godkendt), skulle den nok kunne passere??? Og hvis du nu kalder den en carport, er der vel slet ingen problemer?

Men tag ned og snak med dem - de kan jo dårligt nægte det, når der står en carport i forvejen.

Mvh.

Jan R.
ja det er en mulighed - men lidt snyd jo - men alle svar er velkomne - og tak

men findes der er egentlig lovgivning der forbyder det når det er/bliver et aflukket rum eller hvordan ?

og hvad er forskellen på en lukket carport og en garage ?

_______________________________________________________________

skal lige siges at to af murene på den gamle carport var muret i forvejen - ved ikke
om man kan forestille sig på disse to billeder jeg lige havde

HPIM0851.jpg

HPIM0852.jpg

den 3 nye mur består kun af porte - og den 4 nye væg af træ og døre og vindue....
Skal lige være færdig med at savle over den boble ;-)

Jeg gik ud fra, det var brøndene, der var dækket til - er det bare ledningen?

Hvis det er brøndene, risikerer du gas-optrængning, som skal ventileres væk, derfor vil jeg tro, du ikke kan få tilladelsen.

Er det bare ledningen, så prøv at snakke med den lokale kloak-smed, han ved formentlig lige hvordan den skal kringles.

Mvh.

Jan R.
tak tak

så skulle du se min vw bus

nårh men nok om det - ved en nærmerer undersøgelse viste det sig at den ene kloak ikke lå det hvor den burde ligge ifølge tegningerne - og den anden var mindre kostbar at flytte - så nu bliver det gjort - men tak for jeres svar alligevel
det er da et byggeforum det her - der kan man ikke sidde og snakke biler

men http://www.splitbusses.blogspot.com er mine egen biler- savner dog en opdatering - men jeg bygger lige nu - så det må vente

lige nu graver jeg hul i jorden - det mener byggeteknisk forvaltning det er godt tidsfordriv
Ja - har lige solgt min sidste boble-del (1600 motor opbevaret i 14 år, for nu skulle der snart laves boble....), men må erkende, at tiden ikke bliver til det sad

Anyway - gør dig selv den tjeneste at smide lidt isolering under gulvet og støb gulvet. Du får det så meget varmere på gulvet - og fugt kan lettere holdes væk. Gør det så meget hyggeligere at gå og skrue....

Hvis du så supplerer med stålspær eller saksespær, har du jo fluks løftehøjde nok til en lift ;-)

Mvh.

Jan R.
Citat fra Jan R.


Anyway - gør dig selv den tjeneste at smide lidt isolering under gulvet og støb gulvet. Du får det så meget varmere på gulvet - og fugt kan lettere holdes væk. Gør det så meget hyggeligere at gå og skrue....

Hvis du så supplerer med stålspær eller saksespær, har du jo fluks løftehøjde nok til en lift


ja støbt gulv og isolering kommer med tiden - det kommer til at se nogen lunde således ud .

kloakkerne bliver jo flyttet nu - så gør det jo ikke noget med fast gulv






garageimage.jpg


garagebyg.jpg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis