Bærbar PC i sol?

En gang imellem finder jeg på, at det kunne være lidt rart, at bringe den bærbare med udenfor, dog i skygge. (Specielt når vejret er godt!wink )

Det er dog en ret umulig ide, idet det i store træk ikke er til at se en døjt på skærmen.
Er det mig, der har indstillet noget forkert, eller er det bare ikke muligt?
Det er en Acer 3500.

Med venlig hilsen
ktm

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på skærmen. Normalt er der en "anti-glare" eller anti refleks behandlet plastik på skærmen. Kvaliteten af disse er dog forskellig fra fabrikat til fabrikat.
Tricket er at finde ud af hvordan man skal sidde for at kunne se noget med alt det naturlige lys der modarbejder lyset i TFT filmen. Alternativt så skal du vælge en skærm med en MEGET høj kontrast og lysstyrke. Det får man dog normalt ikke på laptops da det betyder øget strømforbrug.
bærbar høre ikke til i solen. jeg vil på det kraftigeste fraråde det.....

Jeg kan gode lide at rode med med mange forskellige ting. Lige fortiden roder jeg med båd.
brug nogen sol briller:D det virker heheh.

lige meget hvilken bærbar det er så vil det svært at at have et rigtig godt billed.

Hvis ikke du har skruet for meget ned på lysstyrken på din bærbar , så er der ikke andet end at finde den rette vinkel eller side i forhold til solen .

Bærbar kan godt være i solen , men det afhænger af flere ting. En pc skal komme af med varmen , men hvis der er så varmt udenfor at pc`en ikke kan komme af med sin varme , så skal den i skyggen , nu om dages denmark hvor det altid lidt blæser en smule , så er det fint for en bærbar. Så bliver den godt kølet ned.


På forhånd tak :)

Enriko, du skriver om at skrue ned på lysstyrken??
Hvordan regulerer man det?
Det er en Acer 3500 2-3 år gammel.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Kender ikke til tastaturlayoutet på den maskine.. Men mange bærbare har nogle ekstra funktioner på "F"-tasterne (Ofte tegnet med blå).. På både min nuværende, min gamle, den fra arbejde samt min kærestes nuværende og gamle bærbare er der 2 "F"-knapper med et lille sol på og en pil i hver sin retning.. Prøv at lure efter det... Funktionerne tilgåes ved at holde "Fn" tasten nede og trykke på dem..

Mvh

Mark Herskind

Jamen, jamen, jamen!!! det var der lige bestemt. Hold da op, hvor man kan blive klog!! :)

Mange tak!

Så glæder jeg mig til det bliver solskin igen og kan se om det har hjulpet.


Med venlig hilsen
ktm

 

sorry jeg glemte at kigge forbi tråden , men håber du har løst problemet

På forhånd tak :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis