Hjælp Brændeovn suser fra skorsten.

Jeg har et problem med min skorsten. Jeg har bygget et nyt hus, hvor vi har en muret skorsten med isokern. biggrin

Problemet består i at når det blæser, bare en smule, suser det i vores brændeovn . Det larmer næsten så meget at fjernsynet i stuen bliver overdøvet. Der er fint træk osv. i brændeovnen/skorstenen.

Skorsten er ca. 6 meter fra jord til top, og er ca. 1,1 meter over tagrykken.

Skal jeg købe en skorstenshætte eller hvad kan jeg gøre?confused

Håber at I kan hjælpe mig, da det er frygteligt at høre på. På forhånd tak

/Pazdecki
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder nu nærmest mere som om du skal se pakninger mm. i brændeovnen efter? De lyde du beskriver, er der jo fordi det kan suse gennem revner og mellemrum i åbningerne på ovnen.
Efter min bedste overbevisning har du ingen interesse i at begrænse trækket i skorstenen.
Du kan få et spjæld der kan lukke lidt ned for trækket, når det blæser meget.
Der var for ca. ½ år siden en tråd herinde om det. Hvis du kan finde den er der måske noget der kan hjælpe dig.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg tror nu ikke det er pakninger m.v. den er gal med. Det er nok nærmere en lyd der frembringes som når man blæser på en flaske, eller osse er det luftspjældet på ovnen der fløjter lidt - oplever det samme med min stålskorsten. det kan klares med en skorstenstop mod røgnedslag - enten en fast (fx. aerodyne cowl) eller en roterende (aspirator) - google navnene. Et spjæld kan også klare det - sprøgsmålet er så arbejde/udgifter ved de forskellige løsninger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis