Maling direkte på gipsloft?

Jeg ved det godt - der er skrevet om emnet før i dette forum. Når jeg alligevel rejser spørgsmålet igen, er det fordi jeg gerne vil have en afklaring på følgende:
- Er der nogle her, som har oplevet revner i samlingerne på lofter der IKKE har filt på?
- Er der nogle her, som har oplevet revner i samlingerne på lofter der HAR filt på?
- kan man se forskel på et færdigt loft med og uden filt, når det har fået flere lag maling?

Hører også meget gerne om erfaringer med filt/ ikke filt på lofter.

På forhånd tak,
Ole

Ole
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det filt over hele loftet eller kun for forstærkning i samlingerne du tænker på?
Jeg har forstærkerfilt i samlingerne og ikke filt over hele loftet, og har ingen revner.

Med venlig hilsen
ktm

 

Som proffesionel, vil jeg sig ja, ja og ja.

Jeg har oplevet revner i gips lofter uden filt, og jeg ville ikke lave et loft hos mig selv uden at sætte filt op.

Jeg har også oplevet rever i gips lofter, hvor der er sat både papir strimmel og filt på loftet. Vi fandt til sidst ud af, at det var tømreren, det havde lavet en konstruktionsfejl. Da loftet var sat op korrekt revnede det ikke igen.

Jeg vil også mene at man kan se forskel om der er filt på loftet eller ej, men det kan også være at jeg bare er krakilsk, når jeg nu selv er i faget. Hvis der er 4 m til loftet er det jo også mindre synligt, end hvis der er 2 m til loftet.

Håber det var svar du kunne bruge.

Ja og nej er enkle ord, men oftest er det dem der kræver den største beslutning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Bare for at bakke op om malerpigen Jeg ville også foretrække filt nu - jeg havde sagt noget andet for 1½ år siden. Men det afhænger vel mange gange også om man får sat nok skruer i pladerne, så det hele bliver stærk og ikke kan arbejde.
Jeg drøftede een gang filt versus ingen filt med en malermester. Han sagde uden filt er fint nok de første år. Men han havde ikke turde at løbe an på der ikke kom revner i med tiden og ville foretrække filten, da det samtidig er med til at gøre hele konstruktionen stærkere. Jeg tog ingen chancer med min 1 sal og det er stadig pænt den dag i dag.
Det jeg snakker om er ca. 10 år gammelt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Er det filt over hele loftet eller kun for forstærkning i samlingerne du tænker på?
Jeg har forstærkerfilt i samlingerne og ikke filt over hele loftet, og har ingen revner.

Jeg tænker på filt over hele loftet. Papirstrimmel regner jeg med i alle tilfælde.

Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvorfor overhovedet overveje at droppe filten det tager 30 min. at sætte op smile - eller måske lidt mere smile men det er da ikke noget der tager meget tid... jeg ville aldrig springe det over.
Citat fra pma

Hvorfor overhovedet overveje at droppe filten det tager 30 min. at sætte op smile - eller måske lidt mere smile men det er da ikke noget der tager meget tid... jeg ville aldrig springe det over.


Det kommer vel an på hvor stort loftet er wink

Ja og nej er enkle ord, men oftest er det dem der kræver den største beslutning.
..og det er ca. 115 m2.
Montering af filt kræver jo et par ekstra arbejdsgange, som jeg gerne vil undgå hvis det lader sig gøre.

Ole
Citat fra orc

..og det er ca. 115 m2.
Montering af filt kræver jo et par ekstra arbejdsgange, som jeg gerne vil undgå hvis det lader sig gøre.


For at lave et godt stykke arbejde og samtidig spare lidt på kronerne og kræfterne, kan du jo bruge forgrundet filt. Så sparer du jo vævfylderen (både i indkøb og knoklet med at rulle det påwink

Men det er jo op til dig selv hvad du ender med at gøre. Nu har jeg bare givet mit besyv med

Ja og nej er enkle ord, men oftest er det dem der kræver den største beslutning.
Nu havde jeg sendt en besked til malerpigen, men kan også stille spørgsmålet her da det jo også har med gips lofter at gøre:

Når man spartler endekanter på gipsplader, hvor langt skal man så spartle ud fra midten til hver side når man har papir tape i så samlingen ikke bliver synlig, for det vil jo "bule" ud når der ikke er spartel forsænkning på enderne ?
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også