Maling direkte på gipsloft?

Jeg ved det godt - der er skrevet om emnet før i dette forum. Når jeg alligevel rejser spørgsmålet igen, er det fordi jeg gerne vil have en afklaring på følgende:
- Er der nogle her, som har oplevet revner i samlingerne på lofter der IKKE har filt på?
- Er der nogle her, som har oplevet revner i samlingerne på lofter der HAR filt på?
- kan man se forskel på et færdigt loft med og uden filt, når det har fået flere lag maling?

Hører også meget gerne om erfaringer med filt/ ikke filt på lofter.

På forhånd tak,
Ole

Ole
Jeg ved det godt - der er skrevet om emnet før i... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så kan jeg da også give svaret her

Det er jo lidt svært at svare på, sådan lige i cm, men jeg vil sige 20-25 cm. Og så er det bedre at spartle 3 gange meget tyndt (1. lag kun lige ud over papiret, næsten lag lige ud over den spartel kant, og sidste lag lige ud over foregående - giver det mening?), end to gange tyk lag.

Du kan også gøre det, at du skære papiret af i enden af hver plade, så du laver din egen spartelsamling. Så er det nemmere at undgå en for stor bule.

Og en god idé er at spartle sidste gang med en fin sandspartel, den er lettere at slibe i.

Ja og nej er enkle ord, men oftest er det dem der kræver den største beslutning.
Citat fra orc

..og det er ca. 115 m2.
Montering af filt kræver jo et par ekstra arbejdsgange, som jeg gerne vil undgå hvis det lader sig gøre.


ok 115 så tager det nok lidt mere end 30 min kan jeg godt se smile jeg troede bare det var et par rum måske.....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra Malerpigen

For at lave et godt stykke arbejde og samtidig spare lidt på kronerne og kræfterne, kan du jo bruge forgrundet filt. Så sparer du jo vævfylderen (både i indkøb og knoklet med at rulle det på)

Men det er jo op til dig selv hvad du ender med at gøre. Nu har jeg bare givet mit besyv med


det er rigtigt at man spare tid - men hvis man ikke har helt styr på at sætte filt op, så er forgrundet filt klart sværere at får pænt, og mere besværligt at arbejde med især når vi snakker om lofter....
Citat fra pma

det er rigtigt at man spare tid - men hvis man ikke har helt styr på at sætte filt op, så er forgrundet filt klart sværere at får pænt, og mere besværligt at arbejde med især når vi snakker om lofter....


Det kommer jo an på så mange ting. Bla hvordan man sætter det op. Der er flere måder at gøre det på. Jeg synes også at den forgrundede er bedre fordi den er tykkere, og knap så 'lallet' som den alm.

Ja og nej er enkle ord, men oftest er det dem der kræver den største beslutning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også