råd vedr. køb af bil

hej i blæstenwink

har lige brug for et godt råd

vi skal have en bil nr 2 som en smule mere økonomisk end den gamle golf2 1,8i.

jeg har så kig på en gammel Opel Kadett E 1.2 fra 1986.
alt rust er lavet og sælger siger at det eneste der skal gøres er at motor skal jursteres. før bilen kan synes.

er der nogen her inde der kender km/L på sådan en gammel svend. ifølge sælger kører den 19 km/L ved 90km/t (fra instruktions bog)

jeg forventer max 15-17 km/L på sådan en dyt med blandet kørsel, er jeg helt gal på den ?

og er det en bil man trygt kan købe eller er det noget skidt?
---

nogle vil nok spørge hvorfor sådan en gammel bil, jo fordi den kan jeg selv skrue på hvis der går noget galt, min G2 1,8 i. ligger på grænsen til hvad jeg kan pille ved og skal faktisk en tur på værksted for at få gennemgået indsprøjtningen da den kun kører ca 10 km/L med pæn kørsel og går ujævnt når den er varm.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De Kadetter jeg kender fra de årgange, kommer da ikke i nærheden af det du håber på.
Jeg kørte på et tidspunkt i en 1,2 d, ikke diesel, der ikke kunne komme op på 10 km/l. De kunne en Ford Fiasko, 1,1 i øvrigt heller ikke.
Fruen kørte på et tidspunkt i en Sierra 4-cyl 2,0i 1987, som hun fik til at rulle 12-13 på literen, med så er det jo stadig med forbandet indsprøjtning. Men så er du jo lidt på hjemmebane.
Hvis din folkebil ellers funker, tror jeg ikke på, at du kan vinde noget særligt ved at rode dig ud i noget andet, og hvor mange kilometer kører du. Kører du meget vil en diesel måske være svaret de høje vægtafgifter til trods.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej,
Overvej en ældre Toyota Corolla med en 2E karburator motor. De går en 13 - 14 stykker når man kører pænt. Billige i reservedele osv.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Jeps, helt enig med Vangsoe... Den gamle corolla 1,3 12v fra 1988 som for øvrigt havde kørt 510000km gik ca 15km/l. Brugte meget lidt olie selvom den havde kørt over en halv million.....

Anders
Jeg har haft et par Kadetter og de går ikke så langt på literen.

Regn med omkring 13-14 ved motorvejskørsel.

Jeg ville ikke købe sådan en gammel bil. Du kan få mange nysynet der er nyere til omkring 15.000.

Vi har lige købt en nr. 2 bil der kører ca. 140 km om dagen.
Det er en Fiat Punto fra 98. Den har en 1,1 motor med 55 HK og den går 16,5km/L ved motor-landevejskørsel.

Det er en bil der fåes meget billigt og er billig i reservedele.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis