Nyt hegn, et par spørgsmål

Jeg skal til at bygge et 26 meter langt hegn. Planen var, at det skulle laves med 16x100 trykimprægnerede hegnsbrædder i en højde af 180 cm.

1. Hvor lang afstand kan man tillade sig at have mellem stolperne? Længere afstand = mindre stolper = billigere.

2. Kan man benytte stolpespyd til sådan et hegn? http://www.spigerverket.no/Produktbilder_store/U86.jpg

3. Ligesom man kan købe store mængder sten direkte ved levendøren, f.eks. Skagen Beton og få det leveret, kan man ikke også købe træ et sted til billige(re penge end f.eks. Bauhaus/Silvan)? Gerne omkring Aalborg og gratis levering.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok regne med en max. afstand på 2,5 meter, hvis du graver/borer pælene 80 cm ned i jorden. Vil du bruge jordspyd ville jeg selv ikke turde have mere end 1,8 m. imellem dem.
Og jo du kan godt få træet billigere hvis du altså bestiller en hel palle, om du så får det gratis leveret er nok mere tvivlsomt.

V.h. Håndværkeren
Jeg har lige brugt www.e-traelasten.dk
De tager 299,- i fragt ligegyldigt om du køber lidt eller meget.

Jeg købte en del klinkbeklædning og nogle mørtelprodukter og nogle paller med fliser. Det hele blev leveret ca en uge efter bestillingen, og alt var godt og sikkert embaleret.
Jeg vil sikkert bruge dem igen, og jeg gider helt sikkert ikke at skulle læsse på trailer og køre det, når jeg kan få leveret til døren for 299,-

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg ville grave stolperne ned, så får du det mest stabile plankeværk.

Få et tilbud på alt hva du skal bruge fra din lokale trælast, ikke silvan eller lignende. men stark, bygma, xl - med de mængder du skal bruge kan du få en go pris, vejledning og gratis levering. og så kan du køre tilbage med evt. overskud.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Helt klart kontakt Stark eller XLbyg der er også Bygma i skalborg. Er da helt sikker på det er fragtfrit leveret når du skal bruge så mange meter brædder og skruer som du skal til dit projekt

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Har lige købt ind til nye carport og redskabsskur. Bauhaus er ikke til at handle med, de må ikke give noget rabat eller fragt frit. De har tilgengæld pris garanti, så med benarbejdet kan det på nogen produkter betale sig.

Bygma som er klart mere professionelt ville heller ikke give fragten, grunden hertil var at de brugte ekstren fragtmand. Jeg fik tilgengæld mellem 10-30% rabat på alle varerne.

Jeg har hørt at Start er god til det med fragtfri.

Hilsen Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis