Råd om aux indgang bag på radioen

Hej,

Jeg har fået lusket mig frem til en "ny" (læs: brugt) bilradio som jeg skal have sat i min Hyundai Accent. Det er en Blaupunkt San Remo MP26. Grunden til at jeg vil skifte den nuværende ud til denne, er at den har en AUX indgang som jeg gerne vil bruge til min mp3-afspiller.

Men mit "problem" er, at AUX indgangen sidder bag på radioen og skal tilsluttes med dette kabel til et ISO stik hvor der så er et minijack i den anden ende. Hvordan kan jeg trække minijack stikket frem så jeg kan sætte det i min mp3-afspiller? Kan jeg bare lade ledningen løbe fra bagenden af radioen og ud langs radioen? (Forstår i hvad jeg mener??)

Eller hvad kan jeg lige gøre med det her?

Mvh.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej, nu ved jeg ikke om du har undersøgt det, men er du sikker på at dit AUX stik ikke er til cd-changer?


Anders
ok så er det rigtigt nok. I mange tilfælde er det 5 eller 7 benede DIN stik til cd-changer. Du kan jo købe et hun minijackstik og montere det et sted nede ved bunden af instrumentbordet og så bruge et dobbelt minijackstik imellem din mp3 og hunstikket. hustikket lodder du selvfølgelig sammen med dit DIN stik. Så er installationen skjult.
Uhh - det er selvfølgelig den tjekkede måde at gøre det på!!! :-) Det havde jeg slet ikke tænkt på... Hvor købes et hun minijackstik til montering?
(Er ISO = DIN?)
jeg er sikker på en musik eller elektronikforretning har sådan et hun jackstik. Isostik er dem du kender fra fx. din dvd eller cdafspiller. DIN er de gamle som man brugte i 80'erne fx. B&O har tit brugt DIN. Stikket ligner et fingerbøl og har enten 5 eller 7 ben. Du kan ringe til hennings elektronik ved silkeborg eller gå ind på hans hjemmeside. Han har ALT..... www.hennings-electronic.dk/ Han vil sikkert gerne sende dig det du skal bruge hvis du forklarer ham hvad du skal lave.

Anders
Ok - tak for info.
Det hele endte med, at jeg kunne køre ledningen om bagved og ind i handskerummet. Her kan jeg så bare smide min mp3-afspiller eller trække ledningen ud hvis jeg skal sætte den til min gps. Fin og let løsning :-) Tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis