Speciel Udsugningsventil Søges

Hej!

Jeg mangler en Udsugningsventil til mit badeværelse i min lejlighed.

Den skal sidde direkte i en udsugningsskakt hvor der sidder en stor suger oppe på taget.

Diamenteren er ligemeget om den er 100 eller 125..

Det specielle ved den, er at jeg gerne vil have en som jeg kan lukke så den er helt tæt fordi der er meget sugestøj i rummet...

Havde selv tænkt mig en som på en måde er fjedrpåvirket så jeg lige kan trykke den ind, så lukker den... og trykker på den igen så åbner den... Ligesom en kuglepen smile

Nogen der har nogle links til hvor sådan en evt kan købes... det kan næsten ikke passe at det ikke er lavet og jeg har spurgt i samtlige byggemarkeder i byen sad
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Kender ikke lige en sådan ventil, men kan nemt se den for mig!
Jeg tror blot du er gået de forkerte steder. Du skal nok hen på jernhandlen eller hos en VVS montør for at finde den slags lidt specielle dele.
Eller prøv at kigge hos diverse VVS grosister på nettet.
Prøv evt www.vvs-eksperten.dk de er temmelig store og har afdelinger over det meste af landet. Jeg har handlet hos dem en del gange og har også hentet en del gode råd.

MVH Njord
Hej Klaus
Det handler vel om at spørgeren vil have en ventilator, der efter endt arbejde lukker helt af, så han slipper for støjen fra den fælles suger?
Jeg er selv nysgerrig efter at høre om en sådan findes.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej KTM,

Jeg tror ikke den findes, jeg har i hvert fald ikke stødt på den.

Der findes kun den normale udgave, hvor man kan dreje og derved lukke eller åbne for den, den kune dag godt bruges, hvis man da ellers lige kan vende sig til at dreje måske 10 omgange for at åbne helt og lukke helt

Den jeg mener er spjæld med motor på , så du kan åbne og lukke for luften, dvs. han skal beholde den ventil han har, men sætte denne her før ventilen. Det er slet ikke sikkert det er muligt for det kræver jo at han kan komme til spirorøret.

Jeg tror ikke en desideret ventilator med jalusi kan bruges, da det er alt for spinkelt, og ikke lufttæt.

Venlig hilsen´

Klaus
Hej... Tak for alle svarene smile

Desværre så er der ikke mulighed for at jeg kan montere et motorspjæld da skakten sådan set er bagsiden af den væg ventilen skal sidde i... Og jeg kan ikke sætte den i selve skakten da der er flere lejligheder under mig smile

Jeg har kigget på alm ventilatorer med lukkespjæld, men ingen (heller ikke Thermix selv) kan svare mig på om disse spjæld vil holde sig lukkede når der er et ret kraftigt sug i skakten konstant... De mener spjældet vil blive suget op.

I øvrigt er der slet ikke brug for en el ventilator... der er rigeligt sug i sig selv, og derfor også rigeligt med støj fra det sad
Annonce
Hej
Prøv at se om du kan bruge denne her til dit formål.. den åbner og lukker automatisk
x-mart matic fra www.appliance.dk

Venlig Hilsen
David
Hej
Hvis du lukker dit spjæld, får de andre lejligheder bare mere støj, da jeg mellem linierne kan læse at du er på en fælles tvungen udsugning fra dit badeværele, det er jo sådan at den kører med samme effekt hele tiden. De forskellig lejligheder er så indreguleret så de overholder de krav om luftudskiftning som der beskrives i bygningsreglementet.
Jeg har selv boet en en ny lejlighed og var også ret irriteret over den støj derkom fra udsugningen, vi var flere der brokkede os, så der kon en ventilationsmand ud og målte reguleringen efter.
Der er nok ikke så meget at gøre.
Tømreren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis