Loftventiltor kombineret med lys ?

Halløj

Jeg en ventilator monteret i loftet i badeværelset, den er koblet med lyset, sådan at når lyset tændes så starter ventilatoren også og kører i 10 min. efter lyset er slukket.

Mit problem er, at hvis jeg sætter i en sparepære i lampen så stopper ventilatoren aldrig.

Det er en 40 w pære der er i lampen og sættes der en 7-9w pære i så stopper ventilatoren aldrig...!

Hvad kan jeg gøre ved det?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der virkelig ingen der kan give et hint...?
Jeg har ikke en god ide, med mindre elektronikken i sparepæren skulle gøre at mellemledningen bliver "kortsluttet" med fasen.

Hvad sker der hvis der slet ikke er nogen pære i ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hmm.. bare et gæt, men kunne elektronikken i energisparepæren måske genere så meget støj at ventilatoren reagere på dette? hmm.. måske!
Citat fra PinkHenrik

Hvad sker der hvis der slet ikke er nogen pære i ?


Hvis jeg løsner pæren - hvis pæren skal helt ud så skal lampen skilles... -, så den ikke lyser når jeg tænder på kontakten så starter ventilatoren og ca. 10 min efter slukker den igen som den skal.
Hej Skimester.
Prøv at tage lyskilden helt ud. Det kan nemlig godt være gevindet på lyskilden "kortslutter" noget.

Jeg tror at det er elektronikken i sparepæren som laver balladen, så hvis ventilatoren kører som den skal uden lyskilde (og kører normalt med en standard pære isat) ja, så må det være elektronikken.

Så tror jeg desværre, der ikke er meget at stille op, andet end at isætte glødelampen og glemme alt om sparepære lige i det tilfælde.

held og lykke.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Yep, eller prøve at sætte et andet mærke sparepære i det kan være at det hjælper rolleyes

Venlig hilsen

Klaus
der er ingen tvivl om at der er "elektronikken" i pæren der driller, jeg har set lignende situationer før.


Problemet med sparepæren er at der altid vil være en minimal gennemgang gennem elektronikken, det genererer en lille krybestrøm og det er nok til snyde ventilatoren til at tro den skal køre, du kan være heldig at problemet kan løses med en pære af andet fabrikat
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis