BMW 525i hoster

Hej, min bmw 525i 12v E34 "hoster". Det føles som om der er et problem med tændingen, når jeg gasser bilen langsomt op er der ikke så meget at mærke men når jeg lægger en tung fod på gassen kan man høre hvordan den prutter. Jeg har chekket tændrørsledninger og chekket div. ledninger til følere, men intet hjælper !!! Jeg håber der er nogle der kan hjælpe...

Assumption is the mother of all fuck up's !!!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej er din motor en M20 B25 - 256 K 1
kan du køre i bilen og få den til at trække ved moterat gasgivning og kørre den så uden at lave små udsættere og er tomgangs tallet konstant ca 750 omdr
hvis det er så dant så skal du cheke din luftmængde måler
(for med 170 hk der ude så skal den give nogle rappe hov slag når man vil frem ad uden at brokke sig)
evt cheke dinne vakumslanger meget grundigt eksmek
hej lidt suplerende
på luft mængde måleren er der nogle små tal nå krænger gummi mancheten af nr 1 skal med en luft temperatur på 20 grader vise ca 3,5 v med tænding til nr 4 skal vise 0 v (stel) nr 3 skal vise 5 v ca nr 2 0 til 1 v alt med tænding til
ved tomgang 750 omdr skal nr 2 vise 0,7-1,6 v ved 2000 1,7-2,1 v ved 3000 omdr 2.3-2,7 ved fuld 3,0-4,5 meget gerne nær 4,5 v kort varigt pga omdrejnings begrænseren og husk at multimetre kun kører på 1 hz altså måler kun ca 1 gang pr sekundt
Jeg har set at der er små revner i min benzinslange, kan det have noget med problemet at gøre??

Assumption is the mother of all fuck up's !!!

hej nej det tror jeg ikke på de benzin slanger der er i motor rummet er jo trykslanger
hvis der slanger med revner tror jeg det må værre vakumslanger og de kan forvire motor styringen voldtsomt
men prøv lige at svare på mit første indlæg
Citat fra eksmek

hej er din motor en M20 B25 - 256 K 1
kan du køre i bilen og få den til at trække ved moterat gasgivning og kørre den så uden at lave små udsættere og er tomgangs tallet konstant ca 750 omdr
hvis det er så dant så skal du cheke din luftmængde måler
(for med 170 hk der ude så skal den give nogle rappe hov slag når man vil frem ad uden at brokke sig)
evt cheke dinne vakumslanger meget grundigt eksmek


Hej Eksmek. For at være helt ærlig aner jeg ikke præcis hvad motor det er (Er der et sted på motoren jeg kan læse det?).
jeg kan godt køre i bilen, hvis jeg giver svag gas lyder den helt normalt men hvis jeg giver gas "prutter" den. Jeg synes ikke den sætter ud. Ang. omdrejningstallet har jeg altid haft problemer med den svinger i tomgang.
Jeg skal lige nævne at BMW har ilagt ny motor for ca. 15.000 km siden, men bilen har stået stille i ca. ½ år pga. fejl i eftermonteret startspærre (som jeg nu har afmonteret). Jeg vedlægger 3 billeder, samt 2 zip filer med lyd.
Håber du kan hjælpe...

Assumption is the mother of all fuck up's !!!

Annonce
hej jeg tror at du skal skifte din slange mellem luftmængde måler og spjældhus
den forbinding der er lavet der duer ikke den slet ikke tæt nok og der skal være spænde bånd på strips duer ikke der
jeg kan se at der er skiftet tomgangs step trins motor det er ok
med hen syn til motor nr så står det lidt træls at se det stå på blokken under manifoldet ufor cylinder 4-5
luft mængde måleren måler den mængde luft hver enkelt cylinder suger ind i hvert indsugnings slag og det skal være meget nøjagtigt
reaktions tiden fra du åbner gasspjældet(beder om merekraft)til mængdemåleren giver besked til motor styrringen er under 1 ms sekundt der for ingen utætheder
jeg håber at du har din rigtige luftfilter kasse for det kn filter får du ikke godkendt til syn jeg mener at der er en vakumslange der har gået til kassen til styring af et forvarmer systemet over fra udstødningen er den lukket af så den ikke får falsk fuft den vej der forstyrer (tomgangs styringen)
det skal være hermatisk tæt til luftmængdemåler
og original luftfilterhus med k&n luftfilter insats
for at bevare den lette ånde.?
eller originale luftfilter insats.!

men jeg tyder mest på det siste ord.
som andre siger om i indlægget.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis