PIGE SPØRGER:støbe nyt gulv?

singlepige her: jeg skal ha støbt nyt gulv,ca,20km, men hvordan gøres det mest enkelt.-køb af tøsebeton? og vaterpas.eller skal man sætte 1 uge af til projektet?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså hvis du med 20 KM mener 20 kubikmeter, så er det HELT KLART en fordel at få det leveret. Du vil have problemer med overhovedet at nå at rette af hvis du skal have så meget beton for slet ikke at tale om at blande det. Det vil nok tage den bedre del af en uge hvis du gør det selv, og det er kun hvis du ved hvad du laver, og aser derudaf. Ellers risikerer du at det tager to uger, og så bliver der en hulens masse samlinger rundt omkring i betonen som kan revne.

Hvis du derimod mener kvm, altså kvadratmeter, så kommer det lidt an på tykkelsen. Skal du op på mere end 8-10cm, så er der penge at spare ved at blande selv, inkl. blander, grus, cement osv. Ellers så kan det ofte svare sig at få leveret. Tidsmæssigt kan du sagtens selv blande 1½ kubikmeter (omkring 20 blandinger i en 120l blander) på en dag. Kommer du under 1 kubikmeter, altså en gulvtykkelse på mindre end 5cm, hvilket jo er fint til normale gulve uden gulvvarme. Så kan det nok igen bedre svare sig at købe støbemix, der kun skal blandes med vand og så en murerbalje og så benytte enten en blander til boremaskine eller også håndkraft og en spade plus evt. et kosteskaft.

Vælger du at få leveret, så skal du dog regne med at du IKKE kan udnytte at du allerede har købt det nødvendige udstyr til at lave beton næste gnag du skal ud og blande. Omvendt, hvis dette er det eneste gulv du kommer til at lave de næste 5-10 år, så er der ingen grund til at have tvangsblander eller lign stående, hvorfor du med fordel kan leje, eller som sagt få betonen leveret. Tilsvarende så sparer du også en masse kræfter som du måske vil få brug for senere i dit projekt.
Bemærk dog at med leveret beton så er det ikke mere flydende end at du skal sørge for at det ligger som det skal inden for ca. 2 timer fra leveringen. Så der skal arbejdes HÅRDT hvis du skal afrette eks. 200 kvm.
Citat fra tanja28

singlepige her: jeg skal ha støbt nyt gulv,ca,20km, men hvordan gøres det mest enkelt.-køb af tøsebeton? og vaterpas.eller skal man sætte 1 uge af til projektet?


20 km gulv er en hel del, jeg tror der går mere en en uge til rolleyes

Hvad er tøsebeton?

Hel klart du skal investere i et vatterpas, gerne et langt et, eller endnu bedre en retteskinne med libeller, derudover skal du nok bruge et pudsebrædt, samt en skovl

jeg går ud fra at du mener 20 m2, det svarer til max 2 kbm beton, det kan du godt selv blande

Venlig hisen

Klaus
Hey single pige, hva med at prøve handydating.dk :-p så kan du slå 2 fluer med et smæk...!


Det lidt svært at bedømme, om det slidlag, total nyt beton gulv eller hva du vil..
Men er det nyt beton gulv, der senere skal ligges tæppe eller andet direkte oven på, så ville jeg ikke gøre det selv. det er altså svært, selv fagfolk, kan nogle gange lave lort i det, har jeg erfaret.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis