Afmontering af bundventil

Hej
Jeg har en marmorpulverstøbt håndvask med bordplade rundt om, fremstillet af Cuma produkt ( ikke sikker på stave måden).
Da den for mange år ( '91) siden blev leveret, var der allerede bundventil monteret.
Nu vil jeg skifte bundventilen, da den ikke er tæt mere og 1-grebs hanen også skal skiftes. MEN når jeg drejer på den del der sidder under vasken, drejer den del med, der sidder oppefra og ned i hullet . Jeg kan ikke se hvordan jeg kan komme til at holde kontra.
Der er 2 huller et stykke nede indvendigt i røret, der har jeg sprøjtet lidt "WD40" ind i og ventet nogle timer, men det hele drejer stadigt med rundt, når jeg med papagøje tangen drejer den underste del.

Nogen ideer eller forslag. ?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stik en kraftig skruetrækker ell. lign. ind i et af de to huller fra toppen og hold kontra. Evt. skal i være to, hvis du ikke kan nå.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Tog nedstrygeren og savede røret over, lige under vasken.

Nyt problem.
Med den nye bundventil, følger der 2 typer pakninger med, den ene er lidt rund på begge sider og tynd. Materiale = ala flamingo.
Den anden lidt tykkere og flad på den ene side og lidt rund på den anden side, i materiale gummi pakning.

I vejledningen står der ikke beskrevet hvilken der skal være hvor.
Jeg har prøvet med den ala flamingo øverst og den tykkere nederst og spændte det sammen alt det jeg kunne. Montere løfte stangen til ventilen og hældte vand i håndvasken. Tæt nok, så længe proppen var lukket, men da jeg løftede ventilen, var det utæt nedenunder, imellem håndvasken og den lidt tykkere pakning.

Nej, jeg er ikke en pindarm

Det er en Oras model SAGA chrom L=100

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis