Dispersionsmaling

Hejsa

Var i gang med at surfe lidt rundt, og i forbindelse med Wagner W3400 elektrisk malerrulle, støder jeg på ordet Dispersionsmaling confused

Hvad hulen er det? Er det bare alm. akryl maling, som har fået et nyt ord eller er det noget specialmaling?

 

Christian

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er mest kendt som microdispers, blåvand, forankringsgrunder...

Det fæstner porøse overflader og giver dermed en fast bund for videre bearbejdning. Brugers bl.a. efter spartling og vandskuring før maling/tapet...

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Jeg var vist også lidt hurtig.

"Dispersion" fortæller noget om måden, malingen er sammensat - hvilket bindemiddel der er brugt.

Se dette link, hvis du vil kende alle detaljerne (men jo, det kan sagtens være en plastmaling):

http://www.farvelade.dk/opgaver.htm#Dispersion

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Lune Lund.
Www. Farvelade duede ikke. Har du ikke et andet link, ved du noget mere om Dispersionsmaling.
Jeg skal bruge det til min maling på lærred, og det skal ikke vare vandopløseligt.
V.h. Bonna
Bonna.
Dispersionsmaling er vandbaseret maling, som tillige kan fortyndes ydermere med vand. Typisk kan de fortyndes 10% men varierer fra maling til maling, læs databladene.

Til dit lærred tænker jeg i så fald at du ikke er bygningsmaler men derimod kunstmaler. De gængse typer maling hertil er akryl eller oliebaseret.

Når begge disse er gennemhærdet går de ikke i opløsning ved kontakt med vand.

God fornøjelse med maleriet 👍🏻
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også