Sandmaling

Jeg skal male hele min lejlighed med sandmaling - men tænker på, om man kan lave det selv???????

Female ombygger
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra runaolsen

Jeg skal male hele min lejlighed med sandmaling - men tænker på, om man kan lave det selv???????

Female ombygger


Ja selvfølgelig kan du det selv, vær dog opmærksom på at sandmaling er ret tungt at arbejde med, og min erfaring siger at der går væsentligt mere til end ved brug af almindelig maling.

V.h. Håndværkeren
Til Håndværkeren

Tak for dit svar, min søn troede ikke på, at man kunne lave det selv.
Har du nogen idé om, hvor meget sand jeg skal røre i f. eks. 5 l maling - eller skal jeg bare hælde sand i, indtil jeg selv synes, at der er struktur nok.
Jeg laver selvfølgelig nok til et helt rum ad gangen, så jeg er sikker på, at alle væggene bliver ens.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tror ikke lige det er fremgangs måden, du skal købe sandmaling.
Det er fra Skalflex og hedder Interiør Struktur, der er også sandmaling fra Dyrup, som blot hedder Sandmaling.
Før du starter skal du lige tænke på at strukturmaling er forbandet svært at fjerne når det ikke længere er moderne, skal slibes af eller fuldspartles.

Jeg har for mnge år siden forsøgt at blande ovntørret sand i maling. Det kan ikke anbefales. Sandet bundfælder i malingen i løbet af få minutter.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også