Lap huller i trykimprægneret træstolper.

Hejsa.

Jeg har været ved at sætte stakit op, og er kommet til at bore nogle forkerte huller (ø13) i nogle trykimprægneret træstolper.Findes der noget jeg kan fylde i disse huller så de kan lukkes, de er ca 1 cm dybe. Stolperne skal males med transparent træbeskyttelse i fraven Pine bagefter.
Det behøves ikke at blive fuldstendigt som nye, men bare lige lukke hullerne så det ikke springer lige i øjnenesmile

Allan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du kan finde noget rundstok eller lignende i målet, og banke ind.

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Måske du kan finde noget rundstok eller lignende i målet, og banke ind.


ja det var en mulighed, men jeg ville hellere have noget som kunne puttes i hullerne, lidt som spartelmasse eller noget.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det mest holdbare resultat, får du ved at banke dybler i hullerne, eller rundstokke som Sniffer skriver.

V.h. Håndværkeren
Så må jeg jo på jagt efter noget trykimprægneret rundstok.
Det tror jeg ikke du kan købe, men som regel kan man få nogle "pinde" som har ligget imellem trykimprægnerede brædder, så må du i gang med at snitte.
Du kan altid bore hullet lidt større, hvis det hjælper.

Sniffer  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Trykimprægneret rundstok, bliver nok lidt problematisk at finde vil jeg mene.

Hvis du vil have trykimprægnerede propper, kan du også købe bor og hul-bor/prop-bor og så selv lave propper ud af et trykimp. brædt, endda, så du kan få årerne til at ligge ca. som dem i stolpen.
Beværligt men flot/usynligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Enig med andre i, at det bedste du kan gøre er at sætte propper i. Det næstbedste er dyvler el. lign.

Træ suger bedst fugt gennem enden, så udover at udover at propperne er mindre synlige (hvis man laver dem af sammenligneligt træ) trækker de også mindre fugt ind i træet. I stedet for at købe et propbor selv kan du vel få en snedker/tømrer til at lave den håndfuld du skal bruge for en rimelig pris, særligt hvis du selv leverer stolpen/planken de skal bores ud af.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også