El hjælp tilbydes

Ønsker du hjælp til el, kan jeg hjælpe dig. Jeg er uddannet elektriker og udføre både store og små opgave. Skriv og hør nærmere.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jeg kunne godt bruge et råd.
I mit værksted er der trukket kabel ( 5x2,5 ) til kraft, men jeg vil ikke ha kraftstik alle de steder. Så mit spørgsmål er, kan man sætte 220v stik på??
Jeg tænker mest på de 16 amp..
Citat fra Kalleman

Hej jeg kunne godt bruge et råd.
I mit værksted er der trukket kabel ( 5x2,5 ) til kraft, men jeg vil ikke ha kraftstik alle de steder. Så mit spørgsmål er, kan man sætte 220v stik på??
Jeg tænker mest på de 16 amp..



i et kraft stik kan du blot trække F/N/J ud til en kabel skinne i kraft stikket det er lovligt har jeg lige fået oplyst .

med mindre du vil have en stikkontakt på hver fase istedet for .
Citat fra Kalleman

Hej jeg kunne godt bruge et råd.
I mit værksted er der trukket kabel ( 5x2,5 ) til kraft, men jeg vil ikke ha kraftstik alle de steder. Så mit spørgsmål er, kan man sætte 220v stik på??
Jeg tænker mest på de 16 amp..


Jo det kan du godt. Hvis du ikke har brug for de 16A skifter du bare sikringen/gruppen til 13A og moterer stikk. Skal du bruge de 16A skal du bruge stikk som er godkendt til dette. Mener Upus 74 er det.

Citat fra jetdirect

.

med mindre du vil have en stikkontakt på hver fase istedet for .


Den går ikke som installation i bolig.

 

Citat fra Nif

Jo det kan du godt. Hvis du ikke har brug for de 16A skifter du bare sikringen/gruppen til 13A og moterer stikk. Skal du bruge de 16A skal du bruge stikk som er godkendt til dette. Mener Upus 74 er det.


Det er en ny installation som en elektrikker har trukket kabler til. Men i mit værksted har jeg ikke brug for 7 kraftudtag. Derfor vil, hvis det muligt og lovligt, monter 220v udtag.
Citat fra Nif