må jeg sælge min fangst?

jeg har et fritidsfiskerkort-det som koster 250 kr må jeg da sælge min fangst,hvis ikke jeg må, hvad skal der så til før jeg må sælge min fangst uden at købe mig til en a-status som erhvervsfisker? håber at få svar.
på forhånd tak!
55 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig må du sælge. Man kan stort set sælge hvad man har lyst til her i landet.

Går dit spørgsmål på nogen krav i forhold til at det er fødevarer, bør du nok kontakte fødevarestyrelsen for at få et holdbart svar.

Eller er dit spørgsmål i virkeligheden ikke om du må sælge, men om du skal svare moms og skat af dit salg? Jeg er sikker på, at Skat (eksempelvis via www.skat.dk) kan give dig det helt præcise svar herpå, for lur mig om ikke der er mange forhold, der spiller ind her.
Citat fra Jmichelsen

jeg har et fritidsfiskerkort-det som koster 250 kr må jeg da sælge min fangst,hvis ikke jeg må, hvad skal der så til før jeg må sælge min fangst uden at købe mig til en a-status som erhvervsfisker?


Nej - du må ikke sælge din fangst. Det oplyser Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri på deres hjemmeside på: http://www.fd.dk/Default.aspx?ID=16471.

Du kan ringe til dem på tlf.: 72 18 56 06 kl. 9-12 for at høre nærmere om reglerne, men det ser ud til at det, med få undtagelser, kun er registrerede erhvervsfiskere, der må sælge deres fangst. Undtagelserne ser ud til at være bierhvervsfiskere og ejere af grunde der ligger ved vandet, men de regler kan du spørge ministeriet om.

WS
det er ikke tillad at sælge fangsten uden at være registeret
neden stående er kopieret fra www.fd.dk


""Hvis du ønsker at drive erhvervsfiskeri og eje et fartøj med fiskeritilladelse, skal du være registreret som erhvervsfisker med A-status. Hvis du er beskæftiget med fiskeri på et fiskefartøj, kan du blive registreret som erhvervsfisker med B-status. Du kan blive registreret ved at henvende dig til fiskeriinspektoratet i dit område""

A-status


[URL="http://www.lav-det-selv.dk/forum/"][/URL]Der er tre grundlæggende betingelser for at blive registreret:
[LIST]
[*]Du skal have dansk indfødsret eller have haft bopæl i Danmark mindst to år før registreringen
[*]Du skal have været beskæftiget med erhvervsfiskeri og være registreret med B-status i 12 måneder før registreringen
[*]60 % af din bruttoindkomst ved personlig virksomhed i de forudgående 12 måneder skal komme fra erhvervsfiskeri[/LIST]
Hvis du er beskæftiget med fiskeri på et dansk fartøj, kan du blive registreret som erhvervsfisker med B-status. Du skal blot vise en lønseddel eller en erklæring fra din arbejdsgiver, når du henvender dig ved fiskeriinspektoratet. Vær opmærksom på, at du skal have været registreret med B-status i 12 måneder for at opnå A-status, se lige oven over.

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Ja.. og på trods af reglerne er der stadig folk der sælger noget af deres fangst enten i havnen hvor de ligger, eller til den lokale fiskehandler lidt uden om systemet.
Jeg ville nok prøve at bytte mig frem. Og så holde det på et meget lavt niveau.
Hvis du vil lave en bi-indtægt er det jo din egen moral du skal slås med.. Reglerne er der jo for at beskytte både fisk og fiskerne.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

nej sælg for guds skyld ikke noget du må hellere sælge lidt hash det giver mindre i straf og så kalder man forresten sverige et forbudslandsad

der er altid solskin bag skyerne

Annonce
Boede du i nærheden af mig, ville jeg meget hellere end gerne aftage og holde kæft :-) Mon ikke du kan finde tilsvarende typer?

Tror også det er klogere at slå sig på hash-handel. Det er vist nok både skatte- og straffrit. :-(

Sådan er der så meget, undtagen når der er løn, så er der så lidt!

Med venlig hilsen
ktm

 

fornemt, tak for besvarelserne og linket- er glad for at vide at der stadig findes typer der syntes det er i orden at gå uden om systemet:-D
mange tak for svarene!
hvis du bliver opdaget af fiskerikontrollen når du sælger fisk vil du få en ret stor bøde mindste takst er 2500 kr alt efter hvad du har solgt for, er det et større salg kan du risikere at det grej vil blive konfiskeret
der hvor jeg fisker fra fik en mand en bøde på 2500 for at sælge fisk for 50 kr

yorklai
Spørgsmålet er bare: Hvor henne fanger man hash?
du kan prøve i vestehavet mellem esbjerg og limfjoren der skulle være muglighed at fange hasklumber hvis politiet ikke har været der og sammelt det sammen
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 45 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis